اخبار نساجی

شرکت Aksa Akrilik در ترکیه سیستم چهار روز کاری در هفته را اجرا می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برای اولین بار در ترکیه؛ ۴ روز کار در هفته در شرکت نساجی آکسا اکریلیک  اجرایی می شود

شرکت  Aksa Acrylic سیستم چهار روز کار در هفته را شروع کرده است. چنگیز تاش، عضو هیئت مدیره و مدیر کل این شرکت، گفت: “ما با استفاده از سیستم اضافه کاری ۴ روز در هفته به مدت ۳ ماه، نمونه ای برای دنیای تجارت خواهیم بود. نتایج را پس از پایان اجرای این سیستم اعلام خواهیم کرد. این سیستم بر روی  ۲۰۰ کارمند از ۱۴۵۰ کارمند اجرایی خواهد شد.

وی افزود این سیستم برای اولین بار در ترکیه در یک شرکت بزرگ اجرا خواهد شد. چنگیز تاش، با اشاره به اینکه روش‌های کاری متفاوتی پس از پاندمی ایجاد شده است و همچنین با پیشرفت‌های فناوری در سال‌های اخیر تقریباً در همه بخش‌ها روش های کاری جدید پایه گذاری شده است می توان برای راحتی و انعطاف پذیری بیشتر در دنیای کاری کارمندان از سیستم های جدید و آنلاین کاری بهره برد. استفاده از این سیستم ها رضایت کارمندان را در برخواهد داشت و راندمان کاری آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که با گزینه های کاری انعطاف پذیر خود به نتایج بسیار مثبتی هم در رضایت کارکنان و هم در نتایج تجاری دست یافته اند. در این زمینه، با آزمایش سیستم کاری ۴ روز در هفته به مدت ۳ ماه، دنیای تجارت را الگو قرار خواهیم داد. ما نتایج را پس از اجرای سیستم خود اعلام خواهیم کرد که برای حدود ۲۰۰ نفر از ۱۴۵۰ کارمند ما که اضافه کاری دریافت نمی کنند، تطبیق داده می شود.

ما عملکرد کارکنان خود را در محدوده برنامه با توجه به نتایج و اهداف تجاری اندازه گیری خواهیم کرد. شرکت آکسا اکریلیک با سابقه ریشه دار ۵۰ ساله خود یکی از شرکت هایی است که این اپلیکیشن را به بهترین نحو اجرا خواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲۰۰ کارمند ۴ روز در هفته کار خواهند کرد

چنگیز تاش، عضو هیئت مدیره و مدیر کل Aksa Akrilik، با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی مبنی بر اینکه این سیستم در سال جدید در تاریخ های ۱ ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ انجام می شود، گفت: “کارمندان ما که در مواقعی که کارشان ایجاب کند اضافه کار می کنند و دستمزد اضافه کاری دریافت نمی کنند، کار خواهند کرد. ۴ روز در هفته به شرطی که وظایف و مسئولیت های خود را به طور کامل انجام دهند و اهداف خود را کاملاً محقق کنند، می توانند کار کنند. ما معتقدیم که اجرای آزمایشی این سیستم به افزایش کیفیت نتایج تجاری ما کمک خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم کار ما از خانه ۲ روز در هفته ادامه خواهد داشت.»

تعداد شرکت هایی که برای کاهش زمان کاری که ۵ روز در هفته می باشد برنامه هایی را آغاز کرده اند در سراسر جهان رو به افزایش است. تاکنون، روش‌های چهار روز در هفته توسط برخی شرکت‌ها در بریتانیا، بلژیک، ایالات متحده آمریکا، نیوزلند، ایرلند و کانادا آزمایش می‌شوند. تحقیقات نشان می دهد که سیستم ۴ روزه نه تنها بهره وری و رفاه را بهبود می بخشد، بلکه هزینه های انرژی را برای شرکت ها به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×