اخبار نساجی

کاهش ۱۵ درصدی حجم معامله بورس کالا

 

کاهش ۱۵ درصدی حجم معامله بورس کالا

مقایسه آمار معاملات هفته گذشته با هفته پیش از آن، از کاهش ۱۵ درصدی حجم و افزایش ۲ درصدی ارزش معاملات شرکت بورس کالای ایران حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفته گذشته ۶ تا ۱۱ اسفند۱۳۹۰ ۴۷۲ هزار تن انواع کالا در رینگ های مختلف بورس کالا معامله شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال پیدا کرد. تا به این ترتیب۱۵درصد از نظر حجم نسبت به هفته پیش از آن کاهش یافت در حالیکه ۲ درصد افزایش ارزش ثبت شد.

طی هفته گذشته ۲ هزار و ۸۴۰ تن آلومینیوم در بورس کالا به فروش رسید که ارزش این حجم از معاملات به ۱۳۰ میلیارد ریال بالغ شد. حجم معاملات محصولات فولادی نیز به ۱۶۳ هزار تن رسید تا ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال پیدا کند. مس، دیگر کالایی بود که در رینگ فلزی وصنعتی بورس کالا مورد معامله قرار گرفت و با معامله ۵ هزار و ۱۸۵ تن از این کالای پرکاربرد، ارزش آن به بیش از ۵۸۱ میلیارد ریال رسید.

در رینگ فرآورده های نفتی و پتروشیمی، بیشترین حجم معاملات به گروه قیر اختصاص داشت که با حجم ۶۷ هزار تن، ارزشی بالغ بر ۲۰۹ میلیارد ریال پیدا کرد. در این رینگ همچنین ۱۸ هزار تن وکیوم باتوم به ارزش ۱۱۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. در این هفته معاملات محصولات پلیمری با افزایش ۹۲۷ درصدی حجم و ۹۴۴ درصدی ارزش روبرو بود و دادوستد محصولات شیمیایی نیز به لحاظ حجم و ارزش ۶۳۳ درصد افزایش داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در رینگ محصولات کشاورزی نیز مهم ترین کالای معامله شده طی هفته گذشته گندم بود که به میزان ۳ هزار تن و به ارزش ۱۴ میلیارد ریال معامله شد.

علاوه بر این هفته گذشته ۸۵۰۰ تن سیمان در انواع مختلف در بورس کالای ایران به فروش رسید که ارزش معاملات این گروه نیز به بیش از ۵ میلیارد ریال رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×