اخبار نساجی

صنعت نساجی اصفهان از جهات مختلف نیازمند حمایت و همراهی بیشتر مسوولان است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت اصفهان گفت: صنعت نساجی از جهات مختلف برای این استان دارای اهمیت و نیازمند حمایت است و بطور حتم مسوولان باید با حمایت و همراهی فعالان این حوزه، مشکلات آنها را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، امیرحسین کمیلی در جلسه انجمن نساجی استان افزود: نساجی بعنوان یکی از مادر صنعت‌های اصفهان محسوب می‌شود و از گستردگی بالایی در این استان برخوردار است و همانند فرش دستباف از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مجموعه های بزرگ و توانمندی در زمینه صنعت نساجی در استان اصفهان وجود دارد که برند و شاخص هستند.

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: مجموعه‌های کارگاهی نساجی فراوانی هم در این خطه فعال است که قشر وسیعی را به خود جذب کرده و اشتغال بسیاری را ایجاد کرده و بطور معمول این کارگاه‌ها معیشت قشر متوسط به پایین را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: میز صادرات نساجی کشور در اصفهان قرار دارد و این بعنوان حق این استان و بخوبی انتخاب شده است که باید با برنامه ریزی مناسب، بدرستی از این میز برای کل کشور استفاده کنیم.

کمیلی اضافه کرد: مسائلی که در این صنعت وجود دارد را باید طوری بررسی و تبیین کنیم که برکات آن شامل حال کشور شود و موجب ارتقای این صنعت شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز پیشنهادهای مشخصی ارائه شد، بیان کرد: این پیشنهادها برای اجرایی شدن باید مسیر قانونی خود را طی کنند و از طریق مصوبات شورای گفت وگو، ستاد تسهیل و حتی مجلس شورای اسلامی برای آنها اقدام کرد.

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان افزود: برنامه ریزی برای تشکیل اولین جلسه میز نساجی در سال ۱۴۰۱ در حال انجام است و برنامه ریزی زمانبندی در این زمینه برای هر کدام از مصوبات ارائه شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: ۴۰ درصد صنایع نساجی ایران در استان اصفهان قرار دارد.

حبیب الله شاه کرمی افزود: ۲ هزار و ۲۴۰ پروانه نساجی در استان صادر شده است و از مجموع ۹ هزار پروانه صنعتی صادر شده در استان حدود ۲۵ درصد پروانه های صادره سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوط به نساجی است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار بافنده کارگاهی و کارگری در استان اصفهان وجود دارد ادامه داد: صنعت نساجی در استان اصفهان بومی شده و جا افتاده است و با رواج این صنعت در این خطه، سایر کسب و کارها هم رونق دارند.

شاه کرمی با بیان اینکه صنعت نساجی بعنوان یک صنعت تاثیرگذار در استان اصفهان است اظهار داشت: ۷۵ درصد فرش ماشینی، ۶۰ درصد پارچه بافت شده، ۵۰ درصد الیاف مصنوعی، ۹۰ درصد باند و گاز و ۹۰ درصد روسری ایران در استان اصفهان تولید می شود.

جلسه انجمن نساجی استان با سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان و رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان در این اداره کل برگزار شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×