اخبار نساجی

صنعت نساجی ناجی اقتصاد استان یزد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد: صنعت نساجی و پوشاک نقش اساسی در اشتغال و حفظ هویت فرهنگ بومی استان به ویژه شهر یزد دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دهقانی زاده در چهاردهمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد، بر اهمیت رونق دوباره صنعت نساجی تاکید و از آن به عنوان نجات دهنده اقتصاد استان یزد یاد کرد.

دهقانی‌زاده در این نشست صنعت نساجی و پوشاک را خاص و بومی استان یزد دانست و گفت: صنعت نساجی و پوشاک نقش اساسی در اشتغال و حفظ هویت فرهنگ بومی استان به ویژه شهر یزد دارد.

رییس مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری اقتصادی این صنعت، اظهار داشت: در برهه‌های زمانی مختلف نساجی نجات دهنده اقتصاد استان یزد بوده است.

دهقانی‌زاده با تاکید بر تسریع در روند رو به رشد صنعت نساجی و پوشاک در استان، بیان داشت: باید در این صنعت تحول جدی و اساسی صورت گیرد و این جز با ایجاد مراکز تخصصی از جمله مراکز تخصصی نوآوری‌های نساجی در استان یزد اتفاق نمی‎‌افتد.

وی از وجود نیرو‌های توانمند، متخصص و متعهد صنعت نساجی و پوشاک در استان یزد ابراز خرسندی کرد و آنان را یکی از عوامل توسعه این صنعت دانست.

رییس مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از همه مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان یزد و کسانی که به نوعی در این امر تاثیر‌گذار هستند خواست تا همت کرده و به توسعه این صنعت کمک کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دهقانی زاده با اشاره به ۲۵ پروژه تحولی در حوزه نساجی و پوشاک سند یزد نوین، گفت: صنعت نساجی و پوشاک باید در آینده نه چندان دور تبدیل به یکی از محصولات صادراتی استان به سایر کشور‌ها باشد.

در ادامه این نشست مجتبی دستمالچیان مسئول پیگیری‌های ویژه یزد نوین در حوزه پوشاک و نساجی به ارائه گزارش خود در خصوص عملکرد برنامه‌های تحولی این حوزه پرداخت و گفت: بزرگترین مشکل عدم توسعه این صنعت در استان نبود زمین و تسهیلات است.

دستمالچیان با اشاره به چشم‌انداز صنعت نساجی استان یزد، افزود: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و وجود زیرساخت‌های لازم و کافی در استان یزد، این صنعت می‌تواند از صنایع بزرگ و پاک در کشور و منطقه خاورمیانه باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×