اخبار نساجی

صادرات ۴۳۹ میلیون دلاری فرش دستباف در ۱۰ ماهه امسال

 

صادرات 439 میلیون دلاری فرش دستباف در 10 ماهه امسال

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران از صادرات ۴۳۸.۶ میلیون دلاری فرش دستباف در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بازارهای هدف صادراتی جدیدی برای فرش دستباف در نظر گرفته شده است تا خلا ناشی از تحریم آمریکا بر فرش دستباف پر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاتب در نشست خبری دومین جشنواره فروش فرش دستباف گفت: اگر چه واردات فرش دستباف ایرانی از سوی آمریکا همچنان در تحریم قرار دارد اما آمار صادرات فرش کشور نشانگر این است که با همت صادرکنندگان و تجار در عرصه های بین المللی فرش دستباف ایرانی توانسته جایگاه خود را در کشورهای دیگر دنیا مستحکم تر کند.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: پیش بینی می شود در دو ماه آینده با برنامه ریزی برای ورود به برخی بازارهای جدید از جمله چین ، قطر و برزیل صادرات پیش بینی شده فرش دستباف کشور را محقق کرد.

وی تصریح کرد: آمار گمرک حکایت از صادرات ۴۳۸.۶ میلیون دلاری فرش دستباف در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری دارد که البته صادرات به دلیل مسائل عنوان شده با ۳.۶ درصد کاهش مواجه بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاتب ادامه داد: برنامه ریزی هایی برای حضور در بازارهای جدید، شرکت در نمایشگاهها و اعزام هیئت های بازاریابی برای فرش دستباف صورت گرفته است.

وی همچنین به برگزاری دومین جشنواره فروش فرش دستباف اشاره و خاطر نشان کرد: امسال این جشنواره در ۲۲ استان کشور برگزار می شود که شعار آن “هر فروشگاه یک نمایشگاه “است در حالی که سال گذشته تنها ۱۴ استان در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

کاتب ادامه داد: کشورهای امارات، آلمان و لبنان سه کشور اصلی وارد کننده فرش از ایران بودند ضمن اینکه سنگاپور نیز نشان داد که در بازار کشورهای آسیایی می توان بر روی فروش فرش دستباف نیز برنامه ریزی کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×