اخبار نساجی

تولید ۶ میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها

 

تولید 6 میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای ۱۴ میلیارد دلار قرارداد جدید برای توسعه صنایع پتروشیمی کشور با فاینانسورهای آسیایی از تولید ۴ تا ۶ میلیون لیتر بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی کشور خبر داد.

به گزارش بی باک  به نقل از مهر، عبدالحسین بیات در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر تولید بنزین در واحدهای مختلف پتروشیمی کشور ادامه دارد، گفت: بر اساس اعلام نیاز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تولید بنزین در دو واحد پتروشیمی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در شرایط فعلی مجتمع پتروشیمی نوری و واحد آروماتیک بندرامام خمینی تولید بنزین را انجام می دهند، تصریح کرد: در صورت درخواست شرکت ملی پالایش و پخش امکان تولید بنزین در سایر واحدهای پتروشیمی کشور هم وجود دارد.

معاون وزیر نفت ظرفیت فعلی تولید بنزین در این دو مجتمع پتروشیمی را بین ۴ تا ۶ میلیون لیتر در روز عنوان کرد و افزود: در پتروشیمی نوری ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت برای تولید بنزین اختصاص یافته است، ضمن آنکه پس از راه اندازی طرحهای مختلف پالایشگاهی امکان صادرات بنزین تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی به بازارهای بین المللی وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بیات با یادآوری اینکه تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی هیچ گونه منع قانونی ندارد، تاکید کرد: در آینده بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی به برخی از کشورهای همسایه صادر می شود.

معاون وزیر نفت  مبنی بر سرمایه گذاری فاینانسورهای چینی در ۲۰ طرح پتروشیمی ایران اعلام کرد: در حال حاضر ۲۷ طرح پتروشیمی کشور برای تامین فاینانس خارجی در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی حجم فاینانس این طرحهای پتروشیمی را حدود ۱۴ میلیارد دلار عنوان کرد و یادآور شد: تعدادی از این واحدها مورد پذیرش بانک مرکزی قرار گرفته اند و به زودی بانک عامل آنها مشخص می شود.

وی همچنین از تعیین تکلیف ۵ میلیارد دلار منابع مالی و اعتباری ۱۴ طرح پتروشیمی خبر داد و گفت: در حال حاضر متنوع سازی سبد تامین منابع مالی واحدهای پتروشیمی در دست ساخت در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت درباره فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پارس با اعلام اینکه در حال حاضر ساخت و بهره برداری از ۲۶ واحد و طرح جدید پتروشیمی در بندر عسلویه در دستور کار قرار دارد، افزود: هم اکنون واحدهای پتروشیمی در دست ساخت فاز دوم بندر عسلویه از ۱۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تامین مالی واحدهای در دست ساخت فاز دوم عسلویه، خاطر نشان کرد: تاخیر برخی از بانکهای عامل در تعیین تکلیف تامین منابع مالی واحدهای جدید پتروشیمی منجر به مشکلاتی برای توسعه این هاب انرژی کشور شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×