اخبار نساجی

لافر برندی محبوب در صنعت نساجی ایران

گفتگو با مهندس امیررضا افشاری مدیر عامل شرکت ندتکس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول که در ماه جون ۲۰۲۲ در کشور ترکیه برگزار شد محلی برای ملاقات بسیاری از فعالین مهم صنعت نساجی جهان به ویژه منطقه خاورمیانه و آفریقا بود. جایی که بالغ بر ۶۰ هزار بازدید کننده به نمایشگاه آمدند.

ایتالیا از کشورهایی بود که حضور خوبی در نمایشگاه داشت. شرکت های ایتالیایی که عمدتا در ساخت ماشین آلات رنگرزی و تکمیل انواع کالاهای نساجی سابقه درخشانی دارند در نمایشگاه حضور داشتند و یکی از نام های مهم در بین آنها شرکت لافر ایتالیا (Lafer) بود.

حضور فعال نماینده این شرکت در ایران (شرکت ندتکس NEDTEX) در غرفه شرکت لافر فرصتی مغتنم بود تا گفتگویی صمیمی با جناب آقای مهندس امیررضا افشاری مدیر عامل این شرکت داشته باشیم که سالهاست به تامین نیازهای ماشین آلات و قطعات نساجی شرکت های ایرانی مشغول هستند.

آقای مهندس مثل همیشه با تبسم های صمیمی و اطلاعات خوب میزبان ما در غرفه لافر بودند که در زیر خلاصه ای از این گفتگو را می خوانید:

در ابتدا نظر ایشان در مورد نمایشگاه را جویا شدیم :

مهندس امیررضا افشاری: بسیار خوشحالم که بالاخره پس از سه سال و با پشت سرگذاشتن پاندمی کرونا مجددا رویدادهای نمایشگاهی نساجی از سر گرفته شده و این به معنی آغاز یک دوره خوب برای همه اهالی این صنعت است.

نمایشگاه امسال از نظر برگزاری عالی بود و ما پذیرای تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از ایران ترکیه و سراسر منطقه و حتی اروپا بودیم که این نشان دهنده اهمیت این نمایشگاه در جهان و نیز بیانگر کار خوب برگزار کننده در تبلیغات و دعوت از هیات های تجاری از سراسر جهان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین در بخش غرفه گذاران نیز پیشرفت های خوبی رخ داده و تعداد بسیار زیادی از ماشین سازان نساجی جهان در اینجا حضور دارند.
همچنین شهر توریستی استانبول برای بازدیدکنندگان ایرانی هم یک مزیت ویژه به شمار میرود و ما بسیاری از مشتریان حال حاضر و بالقوه خود را در اینجا ملاقات کردیم. من اطمینان دارم که بازار ایران ترکیه و منطقه از این نمایشگاه سود بسیار زیادی خواهد برد.

nedtex mr amir reza afshari ITM istanbul kohan journal
مهندس امیررضا افشاری – ندتکس

ایشان بازار منطقه را بسیار خوب توصیف می کنند و در مورد ظرفیت های آن توضیح می دهند:

مهندس امیررضا افشاری: منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی دارای پتانسیل بسیار بالایی در صنعت نساجی است که این را به وضوح در نمایشگاه می بینیم. در این منطقه کشورهای مهمی مثل ایران ترکیه ازبکستان ترکمنستان مصر تونس و … هستند که هر کدام به نوبه خود بازارهای بکری به شمار می آیند.

در این کشورها امکان تهیه مواد اولیه بومی مانند پنبه پشم چرم و حتی الیاف مصنوعی پایه نفتی وجود دارد. انرژی هنوز هم در مقایسه با اروپا ارزان است و دسترسی خوبی به اروپا و سایر نقاط جهان دارد. همچنین نیروی کار ارزان و آموزش دیده در دسترس است.

اینها دقیقا آیتم هایی است که ما برای یک صنعت نساجی پویا نیاز داریم که وقتی با ماشین الات روز دنیا آمیخته و فراوری شود نتیجه یک صنعت پیشرو و ارز آور خواهد بود که نمونه آن را به خوبی در کشور هایی مثل ترکیه میبینیم که توانسته صنعت نساجی پویا و قدرتمندی داشته باشد.

ما در سالهای اخیر شاهد رشد خوبی در بازار ایران هم بودیم. صاحبان صنایع نساجی و سرمایه گذاران صنعت نساجی ایران به ویژه در نسل های جدید که همان پسران و دختران تولیدکنندگان قدیمی هستند متوجه شده اند که باید از ماشین الات به روز دنیا برای بهبود کیفیت و تولیدات خود سود ببرند.

آنها به این درک رسیده اند که حضور در بازارهای جهانی و صادرات برای بقا و پیشرفت آنها یک اصل مهم است و این نیاز به زیرساختهای حرفه ای دارد. آنها باید دانش و آگاهی خود را ارتقا دهند. در بازار داخلی نیز کیفیت باعث برتری می شود که هر دو اینها نیازمند ماشین آلات خوب و تکنولوژی روز است.

آخرین تکنولوژی ها و ماشین آلاتی که لافر در معرض نمایش گذاشته را هم از زبان ایشان شنیدیم:

مهندس امیررضا افشاری: ندتکس سالهاست که در صنعت نساجی ایران حضور دارد. ما در این مدت سعی کرده ایم تعدادی از شرکت های خوب دنیا را گلچین کرده و برای تامین نیازهای تولیدکنندگان ایرانی بهترین ها را ارایه کنیم که یکی از این برندها شرکت ایتالیایی لافر است.

در این نمایشگاه لافر تعدادی از آخرین ماشین آلات و تکنولوژی های خود را که حاصل تحقیق و توسعه و بر پایه تجربیات طولانی است را به نمایش گذاشته است که از جمله می توان به ماشین آلات کامپکت عرض باز اشاره کرد. در این ماشین آلات ما توانایی کنترل تنشن در سراسر پارچه به صورت یکسان و یکنواخت را داریم که به تولید کننده امکان تکمیل ایده آل پارچه را می دهد.

ما خط کاملا جدید و نو آورانه ای را برای تکمیل انواع پارچه های دنیم – جین – داریم. همچنین برای تکمیل پارچه های پنبه ای یک سیستم تکمیل بسته با آمونیاک مایع را معرفی کردیم .

این تکنولوژی انقلابی برای تکمیل پارچه های پنبه ای بدون استفاده ار آب است که به ویژه برای کشورهای کم آب منطقه خاور میانه و آفریقا یک ماشین ایده آل است. همچنین مشکل پساب های نساجی و آلودگی بالای آب در صنعت تکمیل نساجی را حل می کند. ماده شیمیایی که در این پروسه مورد استفاده قرار می گیرد تا ۹۰ درصد قابلیت چرخش و بازگشت به سیستم را دارد.

یکی دیگر از محصولات ما که در بازار ایران هم به خوبی جواب داده و بسیار محبوب است ماشین آلات رایزینگ خارزنی و شیرینگ لافر است که می توانم به جرات بگویم در هر کارخانه ای در ایران می توانید این ماشین آلات لافر را به دلیل محبوبیت بالا پیدا کنید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×