اخبار نساجی

صادرات ۱۶ و واردات ۱۷ میلیارد دلار/ افزایش ۲۱ درصدی صادرات

 

صادرات 16 و واردات 17 میلیارد دلار/ افزایش 21 درصدی صادرات

 

بررسی مقایسه‌ای‌ آمار نشان می‌دهد که صادرات قطعی کالاهای غیر نفتی ایران با احتساب میعانات گازی (بدون احتساب نفت، گاز و تجارت چمدانی) در سال ۱۳۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۳ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۹۷ میلیون دلار از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۱۳.۲۴ و به لحاظ ارزش ۲۱.۱۴ درصد افزایش یافته است.

به این ترتیب در چهار ماهه نخست سال گذشته ۲۹ میلیون و ۸۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۸۹ میلیون دلار از کشور صادر شده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۳ میزان واردات به کشور ۱۳ میلیون و ۱۹۲ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار بوده است که نشان دهنده این است که در مدت مذکور تراز تجاری ایران منفی بوده است.

در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون و ۲۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲ میلیون دلار به کشور وارد شده که بر اساس آمار تراز تجاری ایران در مدت مشابه سال قبل مثبت بوده است.

بر اساس این گزارش میزان واردات به کشور در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۴۲.۵۵ و به لحاظ ارزش ۳۵.۷۸ درصد افزایش داشته است.

بنابراین میزان کل تجارت کشور در مدت مذکور ۳۳ میلیارد و ۷۵۲ میلیون دلار بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×