اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه فرش و کفپوش دموتکس (DOMOTEX) و یک کام بک موفق

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پس از دو سال متوالی و لغو نمایشگاه فرش و کفپوش دموتکس (DOMOTEX) به دلیل همه‌گیری کرونا، DOMOTEX 2023 بار دیگر ثابت کرد که مهم‌ترین پلتفرم تجارت، نوآوری و روند صنعت فرش و کفپوش جهان باقی مانده است.

در طول چهار روز نمایشگاه دموتکس که یک نمایشگاه پیشرو در جهان برای بخش فرش و کفپوش به شمار می رود، بازدیدکنندگان تجاری و فعالان صنعتی، که حدود ۶۹ درصد از آنها از خارج از کشور آلمان بودند، توانستند نوآوری ها و روندهای جدید این بخش را کشف کنند و با بیش از ۷۳۰ غرفه دار در هشت سالن، تماس های تجاری جدیدی برقرار کنند.

پایداری و بازیافت، بین المللی بودن و کیفیت بازدیدکنندگان از ویژگی های رویداد امسال بود. غرفه داران، بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان همگی بر این موضوع تکیه داشتند که DOMOTEX 2023 یک موفقیت چشمگیر بود.

 

خانم سونیا کاستلانو مدیر بین المللی نمایشگاه دموتکس (Sonia Wedell-Castellano) در رابطه یا نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۳ می گوید: ما تحت تأثیر روند مثبت و همچنین روحیه پر انرژی غرفه گذاران و بازدیدکنندگان DOMOTEX امسال هستیم. جو سالن ها بسیار فوق العاده است – غرفه داران و بازدیدکنندگان به طور یکسان از این که بالاخره دوباره در نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تجاری صنعت فرش و کفپوش گرد هم می آیند تا رو در رو ملاقات کنند، ایده ها را تبادل کنند، تماس های جدید برقرار کنند و معاملات را نهایی کنند بسیار راضی و خوشحال هستند. چیزی که من را خوشحال می کند این است که کیفیت بازدیدکنندگان در نمایشگاه فوق العاده است. به هر حال سهم تصمیم گیرندگان ۸۰ درصد است. کسانی که به DOMOTEX می آیند با هدف بسیار خاص و برای حصول نتیجه می آیند.”

Sonia Wedell-Castellano
خانم سونیا کاستلانو مدیر بین المللی نمایشگاه دموتکس

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مایکل رویتنر، خریدار اصلی کفپوش و فرش در شرکت POCO Einrichtungsmärkte GmbH، به عنوان یک رویداد “حتمی”، از دموتکس برای ملاقات با تامین کنندگان موجود و بالقوه در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده می کند . یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان ممیزی شده نشان می دهد، حدود نیمی از تصمیم گیرندگان در طول اقامت خود در نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۳ با شرکت های تولید کننده حاضر در این رویداد قراردادهای تجاری امضا می کنند. حتی در طول نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۳، دو سوم بازدیدکنندگان تجاری ابراز کردند که دوباره در ژانویه ۲۰۲۴ از نمایشگاه دموتکس بعدی در هانوفر بازدید خواهند کرد.

رضایت غرفه داران از حضور پر تعداد و کیفیت بالای بازدیدکننده 

 

از طرف غرفه داران، اولین دموتکس (DOMOTEX) در سه سال گذشته نیز به وضوح فراتر از انتظارات بود. نیکلاس هاکانسون، مدیر عامل Välinge می گوید:” ما از تعداد بازدیدکنندگانی که پس از همه‌گیری از غرفه ما استقبال کردند، شگفت‌زده شدیم. امسال به دلیل شرایط سخت جهانی انتظار چنین حضور پرنشاطی را نداشتیم. برای دموتکس ۲۰۲۴، ما می خواهیم در کنار سایر فعالان صنعت فرش و کفپوش شاهد رویدادی قوی تر و متحد باشیم.”

Jelena Đugum، مدیر اتاق بازرگانی کرواسی مطمئن است که نتایج دموتکس (DOMOTEX) امسال به صنعت کفپوشهای چوبی کرواسی سرعت رشد بسیار بالایی خواهد داد : “برای ما این تصمیم درستی بود که در اینجا باشیم. تماس هایی که در دموتکس (DOMOTEX) برقرار می کنیم برای ما بسیار ارزشمند است.”

نمایشگاه دموتکس domotex
نمایشگاه دموتکس domotex

روحیه خوش بینی نیز در محوطه نمایشگاه حاکم است. رضا رجایی، مدیر کل فرش های مدرن رضا می گوید: “مشتریان ما برای مدت بسیار طولانی منزوی شده اند. حضور ما و همکارانمان در اینجا، دست دادن با مشتریان و نمایش محصولاتمان در آینده تجارت ما بسیار مهم است.”

خانم یاسمین خمیس، رئیس گروه اورینتال ویورز مصر می گوید: “ما از حضور در اینجا بسیار هیجان زده هستیم. ما قبلاً در روز اول نمایش یک روز عالی داشتیم. برای ما، دموتکس (DOMOTEX) مکانی است که همه در آن گرد هم می آیند. مشتریان، تامین کنندگان، رقبا، همه و این همان چیزی است که ما نیاز داریم”

محصولات پایدار و بازیافتی موضوع مشترک در همه سالن های نمایشگاه!

 

در دموتکس (DOMOTEX) ۲۰۲۳، نمایش ویژه THE GREEN COLLECTION و برنامه کنفرانس دموتکس (DOMOTEX) روی استیج با موضوع FLOORED BY NATURE قلب این رویداد را تشکیل داد – اینجا جایی بود که روند بزرگ پایداری روی صحنه رفت و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و منطقه ویژه و محبوب در میان معماران، طراحان داخلی و خریداران بود.

تمرکز تولیدات پایدار و بازیافت همچنین در ارائه محصولات غرفه داران منعکس شد. بسیاری حاضرین نمایشگاه از جهت گیری ارزشی DOMOTEX استقبال کردند که بر راه حل های کفپوش سالم برای زندگی تاکید دارد.

فرش ماشینی

دموتکس ۲۰۲۴ : سبزتر، قوی تر، متحدتر

سونیا ودل کاستلانو در مراسم اختتامیه دموتکس امسال اعلام کرد: “ما کاملاً با موضوع اصلی امسال و نمایش ویژه جدید هماهنگ شده‌ایم. تیم من و من مشتاقانه منتظر گسترش بیشتر مجموعه محصولات سبز در دموتکس ۲۰۲۴ در سال آینده هستیم. ما به گسترش همکاری‌های خود با کارشناسان صنعتی مانند سازمان TFI ادامه می‌دهیم، تمرکز بیشتری بر روی طراحی داخلی و معماران و غیره خواهیم داشت. به طور خلاصه، مفهوم ما تضمین می‌کند که دموتکس ۲۰۲۴ قطب فرش و کفپوش‌ها باقی می‌ماند که به سادگی هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد.”

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×