گزارش نمایشگاه ها

پایان نمایشگاه بین المللی نساجی خانگی شانگهای – پاییز ۲۰۲۳

با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان امسال، نمایشگاه بین المللی منسوجات خانگی شانگهای – نسخه پاییز ۲۰۲۳ هفته گذشته تمام شد و به سه روز تجارت موفق در مرکز نمایشگاه و همایش ملی (شانگهای) پایان داد.

از ۱۶ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۳، ۱۰۳۴ غرفه‌دار ( با ۳۸.۱ درصد افزایش) از ۱۳ کشور با بیش از ۳۲۰۰۰ بازدیدکننده (افزایش ۵۹.۲ درصدی) از ۹۶ کشور  که بیش از ۱۰ درصد از آنها خریداران خارجی بوده ‌اند، در این نمایشگاه حضور داشته اند. برای اثبات بر بین‌ المللی بودن این نسخه از نمایشگاه، غرفه دارانی به نمایندگی از مناطق مختلف دنیا مانند اندونزی، پرتغال، تایوان (چین)، ترکیه و ایالات متحده در این مکان حضور داشتند. با حضور غرفه دارانی که قادر به عرضه محصولاتی هستند که کل زنجیره نساجی خانگی را پوشش می دهند و همچنین وجود یک برنامه حاشیه ای در این نمایشگاه، این پلتفرم بین المللی بار دیگر اهمیت خود را در ایجاد پل ارتباطی در تجارت و صنعت منسوجات خانگی  را نشان داد.

چین به عنوان کشوری که به دلیل بازار عظیم و مراکز تولیدش شناخته شده است، در چند دهه گذشته یک مقصد تجاری مناسب برای تجار بین المللی بوده است. در یک گام مثبت در ماه مارس، دولت اقداماتی را که برای کنترل بیماری کرونا تهیه دیده بود کاهش داد و امکان بازگشت به فعالیت های تجاری فرامرزی و رو در رو را فراهم کرد.

این امر منجر به افزایش شدید غرفه‌داران و خریداران بین‌المللی در نمایشگاه شانگهای، با حضور بازدیدکنندگانی از کشورهای دور مانند آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی شد. علاوه بر این، وجود سه پاویون مختلف از کشورهای بلژیک، تایوان و ترکیه، بین المللی بودن این نمایشگاه را ثابت کرد و با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان نمایشگاه مواجه شد.

نمایشگاه بین المللی نساجی خانگی شانگهای

خانم ویلمت شی (Wilmet Shea) ، مدیر کل مسه فرانکفورت در سخنرانی خود در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: «با باز شدن دوباره درهای چین به روی جهان، ما خوشحالیم که این تعداد شرکت‌کننده بین ‌المللی جدید که در نمایشگاه حضور یافتند. سه روز گذشته در سرتاسر چهار سالن، نه تنها رفت و آمد بازدیدکنندگان قوی بود، بلکه غرفه ها شلوغ و تعاملات تجاری زیاد بود. افزایش غرفه داران بین المللی در این نمایشگاه، سبب ایجاد گزینه های متنوع تر برای خریداران ما از داخل و خارج از کشور است. پس از غلبه بر برخی مشکلات جهانی مانند همه گیری کرونا، ما این نمایشگاه را تقویت کرده‌ایم تا به بازیگران این صنعت کمک کنیم دوباره باهم ارتباط بر قرار کنند و خود را به سمت دوران جدید پس از همه‌گیری هدایت کنند.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در سال جاری , مجموعه‌ای از رویدادهای مختلف در موضوعات مربوط به گرایش‌های طراحی داخلی، پایداری، فناوری‌های جدید، طراحی‌های جهانی و بومی‌شده، سلامت و تندرستی و بسیاری موارد دیگر مورد بررسی قرار گرفت . یکی از نکات برجسته , انجمن بین‌المللیIntertextile ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ بود که به روزترین طراحی های داخلی را برای فصل آینده نشان داد .

الهام‌ بخش ‌ترین قسمت توسط برند مبلمان ژاپنی IKASAS ارائه شد، که سمینار و محل نمایش انحصاری آن، کاربردهای تازه منسوجات خانگی را برای مبلمان به نمایش گذاشت. در نهایت، یک کنفرانس بین بخشی توسط CRECC برگزار شد که در آن از کارشناسان هر دو بخش املاک و مبلمان دعوت شد تا شرکت کنندگان را راهنمایی کنند و در گسترش کسب و کارشان به آن ها کمک کنند.

نمایشگاه بین المللی نساجی خانگی شانگهای

تجربیات غرفه داران در این نمایشگاه

“این اولین باری است که بعد از زمان همه گیری کرونا، به این نمایشگاه بازگشته ‌ایم. برای ما مهم است که اینجا باشیم، جایی که بزرگترین توزیع کنندگان در سراسر جهان با بهترین تولیدکنندگان ملاقات می کنند. به نظر می رسد خریداران بیشتری نسبت به نمایشگاه های سال های گذشته امسال در این نمایشگاه وجود دارند و علاقه بیشتری به انجام معاملات دارند. محصولات ما به ۸۰ کشور صادر می شود، اما ما اینجا هستیم تا با یکی از بزرگترین بازارهای جهان ارتباط برقرار کنیم و اکنون می دانیم که چگونهبرخورد و تعامل بهتری با مشتریان چینی خود داشته باشیم.”
آقای خوزه کارلوس اولیویرا، مدیرعامل شرکت ( Elastron)، پرتغال

“ملاقات رو در رو با مشتریان در شانگهای قدرت شرکت مارا نشان می دهد و سبب ایجاد اعتماد مشتریان به ما می شود که برای تجارت ما بسیار مهم است . چرا این نمایشگاه برای ما مهم است؟ در حالی که بهترین مشتری ما خاورمیانه است، بازار هدف ما اکنون آسیا است. من احساس می کنم پتانسیل در چین با هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست و این نمایشگاه برای ارتباط با بازار آن ضروری است. این یک بازار نسبتاً جدید برای ما است، اما چالش های آن کم و صادرات به چین آسان ‌تر از حد انتظار بوده است.”
آقای Süleyman Altiok، مدیر فروش Aleran Tekstil، ترکیه

“این نمایشگاه یکی از بهترین نمایشگاه های منسوجات خانگی در جهان است. نمایشگاه امسال با انتظارات ما کاملا همخوانی داشت و ما در نظر داریم سال آینده دوباره در این نمایشگاه شرکت کنیم. ما به این نمایش پیوستیم تا به دنبال مشتریان جدید پس از همه گیری کرونا باشیم. ما مشتریان زیادی از صنعت هتلداری داریم و به دلیل از سرگیری سفرهای جهانی، فروش قراردادی ما حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشته است. محصولات سازگار با محیط زیست، محصولات ضد حرارتی و مرتبط با سلامتی در بین مشتریان ما محبوب هستند.”
آقای اریک لی، مدیر عامل شرکت Maxland Home Textile ، تایوان (چین)

نمایشگاه بین المللی نساجی خانگی شانگهای

“حس می کنم حال و هوای نمایشگاه، از طراحان گرفته تا بازدیدکنندگان، موضوع امسال نمایشگاه یعنی” زنده بودن ” را به خوبی نشان می دهد. آن ها واقعا در مورد تعاملات تجاری، ارتباطات و ایجاد همکاری در این نمایشگاه تلاش می کنند. من به این نمایشگاه می پیوندم تا دوستان قدیمی مانند خانم فرانکفورت را ملاقات کنم و و ازتولیدکنندگان کشورهای مختلف که بهترین طرح ها و پارچه های خود را ارائه دهند الهام بگیرم. این تجربه چیزی نیست که بتوانید به صورت آنلاین کسب کنید، باید خودتان آن را به صورت حضوری تجربه کنید.”
آقای Shen Lei, موسس و مدیر طراحی , طراحی معماران داخلی , چین

” موضوع سمینار امروز درباره ایده‌های طراحی ژاپنی مرتبط با محیط ‌زیست بود . مفهوم پایداری در سطح جهان اهمیت بیشتری پیدا کرده‌است , اما طرح‌ها و کیفیت محصولات نیز برای استفاده متداوم از آن‌ها بسیار مهم است . حاشیه ی این نمایشگاه یک بستر عالی برای طراحان و خریداران است تا نگاهی دقیق به نوآوری‌های پایدار ما , و ارتباط و تعامل با یکدیگر داشته باشند . تعداد بازدید کنندگان بسیار خوب است و من با خریداران کشورهای مختلف ملاقات کرده‌ام .”
آقای Akiyuki Sasaki , موسس شرکت طراحی IKASAS , ژاپن

” این کنفرانس پلی است برای ایجاد ارتباط بین تاسیسات خانگی ما و طراحی داخلی مرتبط با نساجی و ادغام کامل این دو بخش که این موضوع سبب میشود تا بتوانیم مکانی راحت تر، سبزتر، سالم تر و هوشمندتر را برای زندگی مردم فراهم کنیم. ما اینجا هستیم تا ارتباط عمیق تری با مخاطبان خود داشته باشیم و راه حل های بهتری را کشف کنیم و به آن ها درک بهتری از مفهوم طراحی داخلی فضای خانه را بدهیم.”
خانم Zhongli Chen، دبیر کل شورای عالی تصمیم گیری CRECC، چین

نمایشگاه بین الملی نساجی شانگهای ۲۰۲۴ از ۶ تا ۸ مارس و نمایشگاه پاییزه از ۱۴ تا ۱۶ آگوست ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. این نمایشگاه توسط شرکت مس فرانکفورت (HK)؛ شورای فرعی صنعت نساجی، CCPIT؛ و انجمن نساجی خانگی چین (CHTA) برنامه ریزی و برگزار میشود.

نمایشگاه بین المللی نساجی خانگی شانگهای

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×