اخبار نساجی

پرند؛ شهری جدید با امکاناتی قدیمی!

 

پرند؛ شهری جدید با امکاناتی قدیمی!

شهر جدید پردیس به عنوان یکی از شهرهای مهم اطراف تهران هنوز با مشکلات ابتدایی روبرو است و به غیر از مسکن مهر، مابقی واحدهای این شهر هم از امکانات اولیه مانند تلفن محروم هستند.

شهر جدید پردیس به عنوان یکی از شهرهای مهم اطراف تهران هنوز با مشکلات ابتدایی روبرو است و به غیر از مسکن مهر، مابقی واحدهای این شهر هم از امکانات اولیه مانند تلفن محروم هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی افکار نیوز شهرهای جدید پرند و پردیس دو شهری است که تازه به جمع مردم شهر تهران پیوسته است شهرهای که بیشتر برای مردم تهران در حکم خوابگاه را دارد تا یک شهر یا شهرک !

ساخت این شهرهای جدید برای مردم تهران به عنوان یکی از راهکارهای دولت برای جلوگیری از منفجر شدن جمعیت کلان شهرهای مانند تهران به کار گرفته شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چیزی در حدود بیست سال است که از عمر این شهرها می گذرد شهرهای که دولت ساخت آنها را برای جای دادن سرریز جمعیتی در آینده پایه گذاری کردند اما در حال حاضر مشاهده می شود که ساکنان این شهرها از بسیاری امکانات اولیه از جمله بیمارستان تخصصی ،تلفن ، نداشتن آسفالت مناسب و… محروم هستند.

بزرگترین افتخار کم ترین امکانات

چندی پیش مسیرم به یکی از این شهرهای جدید خورد حس خبرنگاری مرا به سمت پرس جو از وضعیت مردم کشاند و خواستم ببینیم شهرهای که بسیاری از مسولان از آن تعریف تمجدید می کنند و آن را یکی از بزرگترین افتخارات خودشان می دانند به چه صورتی است.

در همان ابتدا متوجه شدم که ساکنان شهر جدید پردیس به غیر از واحدهای مسکن مهرشان هنوز از امکاناتی مانند مخابرات محروم هستند و ساکنان این شهر ها باید به باجه های تلفن مخابرات مراجعه کنند .
یکی از ساکنان این شهر در خصوص مشکل تلفن گفت: تا کنون چندین بار به شرکت مخابرات برای خرید خط تلفن به شرکت مخابرات مراجعه کرده ام اما متاسفانه پاسخ درست حسابی از زبان مسولان مخبراتی نشنیده ایم.

حسن مرادی یکی دیگر از اهالی این شهر جدید که از شرکت مخابرات داشت بیرون می آمد و از عصبانیت چهره اش برافروخته شده بود گفت:من یک سال بیشتر است که آپارتمانی در پردیس خریداری کرده ام اما هنوز شرکت مخابرات نه خط تلفن می دهد و نه حتی پاسخ در ست حسابی به مشکلات ما می دهند.

در این خصوص مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه مشکلات موجود در شهرهای جدید را قبول دارم، گفت: هم اکنون بخشی از مخابرات فاز اول پردیس تامین شده است و شرکت مخابرات قول داده به زودی فاز دوم را هم تکمیل کند وی افزود: به دنبال این هستیم تا ظرفیت کابل های مخابراتی پردیس را افزایش دهیم تا برای همیشه این مشکل برطرف شود و قبول داریم که در این بخش مشکل داریم.

محمد غلامی یکی دیگر از اهالی این شهر با دیدن ما شروع به درد دل کردن کرد و با اشاره به وضعیت بد آسفالت شهر پردیس گفت: چند سال است که از ساخت این شهرها می گذرد نباید که وضعیت آسفات های این شهر که مسولان این قدر از آنها تعریف تمجید می کنند این وضعیت بد نابه سامان یا حتی بسیاری از خیابان های آنها خاکی یا آسفالت نداشته باشد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه برای آسفالت خیابان های شهر فاز یک و دو را تحویل شهرداری داده ایم تا کارها را انجام دهد، گفت: آسفالت مابقی شهر توسط شرکت عمران پردیس انجام می شود اما بخش هایی که هنوزدر مرحله ساخت و ساز است را نمی توان آسفالت کرد.

پردیس یعنی بهشت!!!!

به سراغ کسانی که برای مسکن مهر شهر جدید پردیس ثبت نام کردند رفتیم و متوجه شدیم که آنها نیز اوضاع احوال خوبی ندارد
بسیاری از آنها معتقد بودند که نبود زیر ساخت از جمله آب ،برق، گاز افتتاح این واحدهار ا به تاخیر انداخته است و مسولان تا کنون چندین بار افتتاح آن را به زمان دیگری موکول کرده اند.

علی قاسمی یکی از ثبت نام کنندگان مسکن مهر شهر جدید پردیس گفته است : من چند وقت پیش در سایت این شهر رفته ثبت نام را به طور کامل انجام داده ام اما الان با مراجعه به این شرکت مسولان می گویند شما را برای شهر پرند ثبت نام کرده ایم و من با مراجعه به شرکت عمران پرند می گویند شما پرند را ثبت نام نکرده اید که به این بخش آمده اید و من الان با کلی پول واریز شده هیچ نشانی از خانه دار شدن من نیست.
همچنین فرد دیگری در این باره به ما می گوید من الان ۸ ماه ثبت نام کرده ام و پول در خواستی را نیز واریز کرده ام اما هنوز واحد را به دلیل نداشتن گاز به من تحویل نمی دهند.

از سوی دیگر وزارت راه وشهرسازی نیز چندی پیش برای صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان مسافران ساکنان این شهر تدبیر اندایشید و آزاد راه تهران ، پردیس را ساخت اما مشکل دیگری دامن گیر ساکنان این شهر شد و آن مبلغ عوارضی ۱۵۰۰ تومانی بود که باید با هر بار عبور از این عوارضی پرداخت می شد و این برای ساکنان همیشه در رفت آمد به هیچ عنوان به صرفه نبود.
دلیل اصلی دریافت این مبلغ این است که آزاد راه تهران پردیس توسط شرکت خصوصی ساخته شده است بنابراین باید ۱۵۰۰ تومان بابت هر رفت آمد بدهند.

البته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درنشستی خبری چند وقت پیش خود اعلام کرد ه بود که به ساکنان این شهر برچست عوارض نیم بها داده می شود اما ظاهرا تعداد این برچست ها به حدی محدود بوده که فقط تعداد کمی توانسته اند آن را تهیه کنند و بقیه ساکنان از آن محروم هستند!

همچنین مهدی هدایت در خصوص عوارض بالای آزاد راه تهران _ پردیس برای ساکنان این شهر گفته است : در ابتدا ۵ هزار کارت نیم بها به مردم داده شد اما هنوز هم اعتراضاتی از سوی مابقی مردم وجود دارد و پیگیر هستیم که دوباره از این کارت ها تهیه کنیم که به نظر می رسد در ماه های آینده این موضوع حل شود.

لازم به ذکر است که گفته شود ، شهر جدید پردیس با ۶۸ هزار نفر جمعیت یکی از این شهرهای جدیدی است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران و در دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته‌ است، بر اساس طرح جامع شهرسازی این شهر تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰۰ هزار واحد مسکن را می تواند در خود جای دهد اما تاکنون برای جمعیت ساکن در این شهر جدید امکانات کافی مهیا نشده است.

بر اساس این گزارش مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص تمامی مشکلات این شهر گفته است : درست است که این شهر مشکلات بسیاری دارد و من نیز خود این مشلات را قبول دارم و سعی در برطرف کردن این مشکلات هستم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×