اخبار نساجی

چگونگی تغییر ساعات کاری و انتقال کارمندان از پایتخت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با اشاره به این‌که تصمیم‌گیری در مورد تغییر ساعات اداری در استان‌ها انجام می‌شود، گفت: مسئله انتقال سازمان‌ها و کارمندان از پایتخت و تمرکززدایی مسئله جدی است که در حال انجام است.

احمد بزرگیان درباره پیشنهاد وزیر نیرو برای تغییر ساعات اداری با هدف تغییر ساعت پیک مصرف برق اظهار کرد: با توجه به این‌که بین غربی‌ترین و شرقی‌ترین نقطه کشور یک ساعت اختلاف افق وجود دارد، زمینه برای سیال بودن زمان شروع و خاتمه کار فراهم است و اکنون نیز در برخی در استان‌های شرقی به دلیل طلوع زودتر آفتاب ساعت کار نیم ساعت زودتر شروع می‌شود.

وی افزود: این مسئله از گذشته هم با هدف کاهش ساعت پیک ترافیک و همچنین تغییر ساعت پیک مصرف برق مطرح شده بود اما برای اجرایی شدن و تعیین سازوکارها باید بررسی بیشتری انجام شود.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت:‌ با توجه به تمرکزی که در برخی تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، بیش از ۹۰ درصد امور نیاز به هماهنگی ندارد بنابراین با توجه به تفویض اختیاری که به استانداری‌ها داده شده است امکان تصمیم‌گیری در سطح استان‌ها وجود دارد.

این مقام مسوول در ادامه درباره تغییر ساعت کاری در پایتخت خاطرنشان کرد: در تهران باید روی اصناف مختلف کارهایی را انجام دهیم تا ترافیک بین دو یا سه ساعت پخش شود و ساعات اتلاف زمان در ترافیک کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این امر با همکاری و کمک اصناف و شهرداری‌ها ممکن خواهد بود به ایسنا گفت:‌ در بسیاری از کشورها چنین برنامه‌ای اجرا می‌شود و ساعت فعالیت بخش‌های اقتصادی با زمان فعالیت مدارس و ادارات تلاقی ندارد بنابراین اگر بتوانیم با هماهنگی بین مدیران ارشد در بخش دولتی، عمومی، غیر دولتی و بخش خصوصی اجرا کنیم می‌تواند در کاهش مصرف برق و همچنین ترافیک موثر باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درپایان درباره انتقال پایتخت تصریح کرد:‌ انتقال پایتخت در یک مقطع زمانی مطرح شد و اکنون کار خاصی در مورد آن انجام نمی‌شود اما مسئله انتقال سازمان‌ها و کارمندان از پایتخت و تمرکززدایی مسئله جدی است که در حال انجام است و طی چهار سال آینده شاهد تمرکززدایی خواهیم بود تا تصمیم‌گیری‌ها در حوزه‌های استانی صورت بگیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×