اخبار نساجی

گیلان قطب نساجی علمی شود

گیلان مدیرعامل بانک صنعت و معدن، بر راه اندازی دانشکده علمی کاربردی نساجی در گیلان تاکید کرد و گفت: ایده آل ما در راه اندازی صنایع پوشش تبدیل شدن گیلان به قطب نساجی علمی است.

علی خورسندیان در حاشیه مراسم احیا و بازآفرینی اولین مرحله بازتولید شرکت صنایع پوشش ایران در استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به فراز و نشیب های زیاد صنایع پوشش طی دو دهه اخیر، اظهار کرد: این واحد تولیدی در برهه ای واگذار شد، اما اهلیت فردی که این واحد به او واگذار شده بود زیر سوال رفت.

وی با اشاره به وجود شرایط خیلی سخت و پرونده های حقوقی و قضایی متعدد و متنوع برای صنایع پوشش، افزود: طی سال ها تلاش دوباره این ثروت ملی به بانک صنعت و معدن بازگشت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، با بیان اینکه انتظار ما افزایش تولید و اشتغال بود، تصریح کرد: بعد از واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی، آن تولید و اشتغال مورد نظر محقق نشد و حتی رو به تعطیلی و کاهش تولید رفت و به اشتغال صدمه زد.

خورسندیان، عدم ثبت مالکیت به نفع بانک را مانع اخذ تصمیم اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری بانک صنعت و معدن و مجموعه مدیریتی استان و تامین مالی لازم از طریق شرکت هلدینگ توانستیم یکی از سوله های صنایع پوشش را که قابلیت احیا و بازتولید داشت، با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در فاز اول راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به انجام اقدامات بازسازی و تاسیساتی با همت دستگاه های استان، گفت: برای تکمیل این واحد تولیدی نیازمند راه اندازی بخش های ریسندگی و بافندگی و رنگرزی هستیم؛ البته ایده آل ما در راه اندازی صنایع پوشش، تبدیل شدن گیلان به قطب نساجی علمی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بر راه اندازی دانشکده علمی کاربردی نساجی در گیلان تاکید کرد و یادآور شد: گیلان قطب نساجی کشور بوده و باید به آن جایگاه با شیوهای نوین و روش های علمی بازگردد.

خورسندیان، خواستار تکمیل استاندارهای این صنعت در گیلان شد و عنوان کرد: در فازهای بعدی نوسازی و نوآفرینی را در دستور کار داریم؛ البته بانک صنعت و معدن دولتی بوده و شرکت هلدینگ این بانک محدودیت های سرمایه گذاری مستقیم دارد و لذا نیازمند تامین مالی از طریق استان و مشارکت های مردمی هستیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×