اخبار فرش ماشینی

بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانه ریسندگی و بافندگی درخشان قم

 

گزارش بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانه ریسندگی و بافندگی درخشان قم

 

اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران روز یکشنبه مورخ ۱۰ دی ماه از برخی واحدهای صنعتی عضو انجمن مستقر در شهر قم و شهرک شکوهیه قم از جمله نساجی درخشان قم، ایران مرینوس، نساجی لاله مهرگان و کارخانجات گلریز قم(شامل شرکت تولید الیاف کیان و کیمیا پلی استر و گلریز پلیمر قم) بازدید کردند. در این بازدید یک روزه اعضای هیئت مدیره انجمن از نزدیک با خطوط تولید هریک از این کارخانجات آشنا شده و در حاشیه آن به بررسی و جمع بندی مشکلاتی که این صنایع با آن دست و پنجه نرم می کنند، پرداختند. جزئیات گزارش بازدید از کارخانه درخشان قم در ادامه آورده شده است.

در بازدید از کارخانه درخشان قم جناب آقای علی گیوه چی مدیر عامل محترم این واحد صنعتی از افتتاح خط جدید کالای خواب در این کارخانه خبر داد. اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در ابتدا از خط تازه تأسیس کالای خواب در این کارخانه دیدن کردند.

این خط دارای دو دستگاه یکی جهت باز کردن وتشکیل لایه پلی استر(MASIAS) ساخت کشور اسپانیا و دیگری دستگاه سوزن زنی (NIKA) (با سرعت ۱۲۰۰سوزن در دقیقه) ساخت کشور ایتالیا می باشد. میزان تولید اسمی خط ۲۴۰ عدد لحاف (در ابعاد ۲.۴۰*۲.۲۰ ، ۲*۲.۲۰، ۱.۸۰*۲.۲۰، ۱.۶۰*۲.۲۰ متر) در روز با احتساب ۸ ساعت کار می باشد. روکش این لحاف ها از پارچه های پنبه-پلی استر، پلی استر- ویسکوز و ۱۰۰% پنبه است و برای جلوگیری از بیرون زدگی الیاف پلی استر از لایه‌های SPUN BOND و TERMO BOND در تولید این لحاف ها استفاده می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

لازم به ذکر است الیاف پلی استر مورد استفاده در این لحاف از نوع HSD به ظرافت ۷ دنیر و طول برش mm64 است که از شرکت کیمیا الیاف قم خریداری می گردد. اعضای هیئت مدیره پس از بازدید از بخش تولید کالای خواب، از خطوط ریسندگی، بافندگی و رنگرزی کارخانه درخشان قم نیز بازدید کردند. بخش ریسندگی دارای ۱۳ دستگاه ماشین رینگ می باشد که دارای ظرفیت تولید ۵ تن نخ اکریلیک ۱۰.۵ دولای متریک و نخ پلی استر مورد استفاده در صنعت فرش ماشینی می باشد که الیاف اکریلیک از کشور بلاروس و الیاف پلی استر از ابریشم ماهان دلیجان خریداری می شوند.

همچنین سالن بافندگی این کارخانه دارای ۳۰ دستگاه ماشین راپیری با سیستم ژاکارد جهت تولید پتوی مینک یک یا دو نفره با ظرفیت تولید حدود ۱۵۰۰ تخته با عرض ۲.۲۰ متر در روز می باشد. سالن رنگرزی این مجموعه نیز با ظرفیت تولید روزانه در حدود ۴۲۰۰ کیلوگرم به رنگرزی الیاف اکریلیک و پلی‌استر مشغول است. تعداد پرسنل کارخانه به همراه پرسنل دفتر مرکزی ۲۱۰ نفر می باشند.

در حاشیه بازدید جناب آقای گیوه چی اظهار داشت پتوهای مینک از بازار مطلوبی در کشور و مخصوصاً در استان اصفهان برخوردار است. بیشترین مورد استفاده این پتوها در اصفهان، در اطراف اتاقها جهت نشستن بر روی آن می باشد.

در پایان دیدار از این واحد صنعتی، هیأت‌مدیره انجمن از تلاشهای جناب آقای گیوه چی و سایر همکارانشان در استمرار تولید با کیفیت و بهره وری بالا در واحد تحت نظارت ایشان در دوره های دشوار اقتصادی با توجه به اینکه از اولین واحدهای تولید پتو در ایران بودند، قدردانی کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×