اخبار فرش ماشینی

احتمال عرضه محصولات نساجی مازندران با برند شرکت ترک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر انجمن صنایع نساجی با اشاره به حضور یک شرکت ترکیه‌ای در کارخانه نساجی مازندران به منظور فعال کردن مجدد این واحد، گفت: احتمالا تولیدات نساجی مازندران به منظور برخورداری از بازاری مناسب با برند شرکت ترکیه‌ای عرضه شود.

جمشید بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ در حال حاضر بخشی از کارخانه نساجی مازندران فعال و بخش دیگری از آن نیز نوسط بانک بانک ملی در دست برخی تغییرات است.
وی با اشاره به حضور طرف ترک در کارخانه نساجی مازندران ادامه داد: ترکها کارشان را از خط تولید محصول نساجی اقدام نکرده‌اند بلکه مستقیما به دنبال تولید پوشاک در ایران آمده‌اند که البته اگر تولید پوشاک فعال شود، صنایع دیگر نیز رونق می گیرد.

دبیر انجمن نساجی با اشاره به وجود برخی فشارها از سوی کشورهای دیگر برای فروش نرفتن تولیدات ایرانی، گفت:‌ تبلیغات منفی که در این مورد صورت گرفته باعث شده برخی کشورها از خرید محصولات نساجی ایران خودداری کنند.

وی افزود:‌ یکی از محاسن حضور ترکها در کارخانه نساجی مازندران این است که کالای تولیدی این واحد احتمالا تحت برند ترکها عرضه می‌شود تا به عنوان یک جنس ترک به بازارهای اروپایی وارد شود.
بصیری در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان تولیدات ایرانی را با کیفیت بالا و تحت برند ایرانی در بازارهای صادراتی عرضه کرد؟ اظهار داشت: ترکها به دلیل موفق بودن برند و کیفیت محصولات نساجی مازندران به حضور در این واحد تمایل دارند، در حالی که می توانستند به سراغ کارخانه‌های نساجی دیگر که تولیداتشان متوقف شده است، بروند.
به گفته وی احیای کارخانه نساجی مازندران تأثیر مطلوبی بر تولیدات داخلی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه عرضه محصولات تولیدی یک کشور با برند کشوری دیگر در صنعت نساجی مرسوم است، تصریح کرد: در حال حاضر برخی کارخانه‌های داخلی نیز به کارخانه‌های دیگر ایرانی سفارش تولید می‌دهند و پس از آن، محصول تولیدی را با برند خود در بازار عرضه می‌کنند.

بصیری ادامه داد: در گذشته بخشی از مشهورترین کت و شلوار دنیا با برند ‏BOOS‏ در ایران تولید می‌شد که از کیفیت بالایی برخوردار بود و این شرکت محصول تولیدی را با برند خود در بازارهای جهانی عرضه می‌کرد.
وی افزود: بخشی از لباس ارتش انگلیس نیز در گذشته توسط یکی از کارخانه‌های ایرانی تولید می‌شد.
دبیر انجمن نساجی با تأکید بر اهمیت تبلیغات در عرضه بالای یک محصول، اظهار داشت:‌ تبلیغات هزینه بالایی برای کارخانه‌ها به همراه دارد، درگذشته هر دست کت و شلوار ‏BOOS‏ با قیمت ۲۵ دلار از شرکت ایرانی خریداری و با قیمت هزار و ۸۵۰ مارک توسط شرکت ‏BOOS‏ در آلمان به فروش می رسید.
وی ادامه داد: شرکت ‏BOOS‏ هزینه بالایی برای تبلیغات محصولات خود در دنیا انجام داده بود که این هزینه در توان شرکت‌های ایرانی نبود.

بصیری افزود: در آن زمان، برخی اعضای هیئت مدیره شرکت ایرانی عنوان کردند خودمان باید نسبت به فروش تولیداتمان در بازارهای جهانی اقدام کنیم تا سود بیشتری نصیبمان شود و این در حالی بود که شرکت ‏BOOS‏ سالها بر روی تبلیغات و کیفیت محصولات خود کار کرده بود و شرکت ایرانی نمی‌توانست به راحتی کالای تولیدی خود را به جای محصولات ‏BOOS‏ در بازار عرضه کند.‏

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×