اخبار نساجی

افزایش ۱۵۵ در صدی در آمد عمومی گمرک اصفهان

 

بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۸۴% از وزن و ۶۶% از ارزش کل صادرات بیشترین سهم را طی این مدت  داشته است.
سهم بخش صنایع دستی شامل فرش دستبافت ، مصنوعات گرانبها شامل طلا ونقره و سایر صنایع دستی از لحاظ ارزش  ۲۹% کل صادرات گمرکات استان اصفهان و به میزان ۳۳ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار بوده است.
صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان دردو ماهه اول سال  ۱۳۹۰  شامل ۱۳۱ نوع کالا  به ۴۱ کشور جهان بوده  که : امارات متحده عربی  با ۳۳ میلیون و ۱۱۴ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را در بین ۴۱ کشور به خود اختصاص داده و در مکان دوم افغانستان   با وارد کردن ۳۰ میلیون و ۵۲۸  هزار دلار و عراق  با ۲۷ میلیون و ۹۹۲ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.به طوریکه ۷۸ دزصد از کل صادرات گمرکات استان طی این مدت به سه کشور امارات متحده عربی ،افغانستان  و عراق بوده است

آهن آلات و فولاد  با ۲۴ میلیون و ۶۳۶ هزار دلار ،مصنوعات طلا و نفره  با ۱۸ میلیون و ۲۷۰  هزار دلار، و فرش ماشینی   با ۱۴ میلیون و ۲۴۴ هزار دلار عمدترین اقلام  صادراتی گمرکات استان  اصفهان بوده است

طی مدت یاد شده ۲۹ هزار و ۱۵۵ تن کالا به ارزش ۱۱۵ میلیون و ۴۸۳ هزار دلار وارد گمرک استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظروزن ۲۲ % کاهش و لحاظ ارزش ۱۳۴% رشد داشته است ..عمده ترین کالاهای وارداتی به این گمرک ،ماشین آلات صنعتی با ۱۵ میلیون و ۵۴۱  هزار دلار، آهن آلات و فولاد  ۱۹ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار ، ،مواد اولیه پلاستیک با یک میلیون و ۹۳۳ هزار دلار بوده است .عمده ترین صادر کنندگان کالا به مقصد گمرک اصفهان امارات متحده عربی  با ۸۵ میلیون و ۹۲۷ هزار دلار ،ایتالیا  با ۷ میلیون ۷۸۴ هزار دلارو قبرس با  ۷ میلیون و ۱۹۵ هزار دلار بوده اند.

اداره کل گمرک اصفهان با دارا بودن ۱۲۰ کارمند رسمی ، پیمانی و قراردادی در دو ماهه ابتدای  سال ۱۳۹۰ درآمدی معادل ۱۱۳ میلیاردو ۳۴۰ میلیون ریال وصول و به خزانه واریز نموده است را داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۵۵ درصد رشد داشته است .
۱۷۹  فقره پرونده مظنون به  قاچاق با ارزش ۳۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال در واحد قضایی تشکیل گردیده است که از حیث تعداد ۱۱ % کاهش و از نظر ارزش ۹ % رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×