اخبار فرش ماشینی

برندکشی مانعی برای شناسنامه‌دار کردن کالای ایرانی

 

مدیر دفتر نساجی و چرم وزارت صنایع مطرح کرد:
برندکشی مانعی برای شناسنامه‌دار کردن کالای ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن گفت: در چند سال اخیر برندکشی از سوی برخی از افراد مانعی برای شناسنامه‌دار کردن کالای ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی اسلام‌پناه در آیین بازگشایی چهارمین نملیشگاه بین‌المللی صنعت کیف و کفش، ماشین‌آلات و محصولات پوست و چرم و دومین نمایشگاه مد و نوآوری در صنعت کیف و چرم در نمایشگاه مشهد اظهار داشت: اجرایی شدن برند به عنوان یک سمبل ارزشمند باید در تولید کالای ایرانی به منظور شناسنامه‌دار کردن آن‌ها لحاظ شود.

مدیر دفتر نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن افزود: بر این اساس باید اقداماتی به منظور اصلاح الگوی مصرف و نیز اجرایی شدن برند در کالاهای ایرانی را در راستای شناسنامه‌دار کردن این کالاها ضروری عنوان کرد.
اسلام‌پناه در ارتباط با بسته‌های حمایتی وزارتخانه به منظور حمایت از تولید کنندگان گفت: در وزارتخانه جدید صنعت، تولید و تجارب بین‌الملل بسته‌ای حمایتی در راستای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات با کمک‌های بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار داشت: رشد و توسعه اقتصادی و نیز پیشرفت در عرصه‌های تکنولوژی و صنعت از جمله برنامه‌های مهم دولت در برنامه و چشم‌اندازهای ترسیم شده است.
مدیر دفتر نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن اجرای این بسته‌های حمایتی و نیز حضور بخش خصوصی را حلقه پایانی و گامی برای حا خلاء‌های مجود در صنعت و تولید مطرح کرد.

*صنعت چرم مظلوم واقع شده است
وی با اشاره به وضعیت صنعت چرم در کشور اظهار داشت: در حال حاضر صنعت چرم در میان سایر صنایع مطلوب نیست و براین اساس حتی می‌توان گفت که این صنعت در میان سایر صنایع مظلوم واقع شده است.
مدیر دفتر نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را در حوزه چرم و کیف و کفش مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند راهی برای تجاری‌سازی و حضور این صنعت در عرصه‌های بین‌المللی باشد.

اسلام‌پناه خاطر نشان کرد: در عرصه تولید جهانی در حال حاضر کشور های جهان سوم تولید خود را به صورت محصولات خام ارائه می‌دهند این در حالی است که کشورهای پیشرفته تکمیل کننده زنجیره ارزش افزوده در تولیدات هستند و تولیدات خود را به صورت کالاهایی مورد نیاز سایرکشورها عرضه می‌کنند.
وی با اشاره به ادغام وزارتخانه‌ها و شکل‌گیری وزارت جدید‌التاسیس صنعت، تولید و تجارت بین‌الملل گفت: در حال حاضر در کشور در حدود ۱۰ هزار فعال تولید کننده نساجی، چرم و پوشاک در حال فعالیت هستند که بر این اساس و با شکل‌گیری این وزارتخانه جدید در حدود ۲۰ هزار واحد جدید نیز ایجاد می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×