اخبار فرش ماشینی

تهیه و تامین بیش از ۴۴ تن بذر پنبه برای کشاورزان گلستان‌

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور خبر داد:
تهیه و تامین بیش از ۴۴ تن بذر پنبه برای کشاورزان گلستان‌
رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از تهیه و تامین بیش از ۴۴ تن بذر پنبه برای کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، علی جعفری‌مفیدی‌آبادی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۹ بیش از ۴۴ تن (معادل یک هزار و ۱۰۰ کیسه) بذر پنبه رقم گلستان برنامه‌ریزی و تولید شده است که با توجه به تقاضا و استقبال روزافزون کشاورزان لازم است برنامه‌های ویژه‌ای برای تولید و تامین بذر این رقم در سال‌های آتی پیش‌بینی شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اهمیت پنبه در صنایع نساجی و روغن کشی و همزمان با نیاز روزافزون به ارقام جدید اصلاح شده و اهمیت مدیریت زراعی در افزایش عملکرد و پیشرفت علوم مختلف به ویژه در بخش نظارت تهیه بذور اصلاح شده ارقام تجاری و معرفی ارقام جدید پنبه و پروژه‌های پژوهشی و سایر تحقیقات کاربردی را این موسسه برعهده دارد .
رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور افزود: رقم جدیدی که از گروه پنبه‌های الیاف متوسط است و در سال ۱۳۸۸ نامگذاری و معرفی شده بنام رقم گلستان که با استقبال بی‌نظیر کشاورزان مواجه شده‌ایم.
جعفری‌مفیدی‌آبادی خاطرنشان کرد: این رقم دارای برگ‌های کوچک‌تر و ارتفاع کمتر از رقم تجاری ساحل با قوزه‌های متوسط و زودرس است به طوری که نسبت به رقم قبلی ۲۰ تا ۲۸ روز زودرس‌تر است.
وی اضافه کرد: رقم گلستان به دلیل سازگاری عمومی بالا برای سیستم‌های کشت متعارف و همچنین کشت دوم محصولات مناسب است.
رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: این رقم دارای پتانسیل عملکرد بالای پنج تن در هکتار را داراست و علاوه بر آنها از خواص کیفی الیاف مطلوب و همچنین این رقم قدرت مانور کشاورزان را برای انتخاب زمان کشت پنبه را افزایش می‌دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×