اخبار فرش ماشینی

درآمد صادرات پوشاک چین سه برابر درآمد نفتی ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

براساس اظهارات حائری، دبیرانجمن نساجی، درآمد ایران در سال گذشته از محل صادرات منسوجات و پوشاک ۷۵۵ میلیون دلار بوده در حالی که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ چین تنها از محل صادرات منسوجات و پوشاک بیش از ۵۷ میلیارد دلار بوده است.

براساس این گزارش، مجموع صادرات منسوجات و پوشاک چین در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ با ۱۵.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ به ۵۷.۸۸میلیارد دلار رسید. ارزش صادرات نخ، پارچه و محصولات وابسته با افزایش ۱۰.۴درصدی نسبت به سال قبل به ۲۲.۵۷میلیارد دلار رسید. در این مدت ارزش صادرات پوشاک و لوازم جانبی نیز با ۱۹.۴درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۵.۳میلیارد دلار رسید.

آمار گمرک چین نشان می دهد، صادرات منسوجات و پوشاک چین در مارس ۲۰۱۳ نسبت به مارس ۲۰۱۲ با ۱۱ درصد کاهش به ۱۶.۷میلیارد دلار رسید. در ماه مارس ۲۰۱۳، ارزش صادرات نخ، پارچه و محصولات وابسته با ۱۱.۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷.۵ میلیارد دلار رسید و در همین زمان ارزش صادرات پوشاک و لوازم جانبی نیز با ۱۰.۴درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹.۲۲میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که براساس آمار انجمن نساجی در ۱۱ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۶۸ میلیون دلار پوشاک صادرشده در حالی که در مدت مشابه سال ۹۰ این رقم حدود ۶۱ میلیون دلار اعلام شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برهمین اساس در سال گذشته پوشاک ایرانی در ۵ کشور عراق، افغانستان، تاجیکستان، امارات و قزاقستان به فروش رسیده است.

ازسویی دیگر آمارها نشان می دهد، پتوی ایرانی مورد استقبال آلمان ها قرار گرفته است به نحوی که در فهرست ۵ کشور خریدار پتوی ایرانی نام این کشور به چشم می خورد.

عراق، تاجیکستان، افغانستان و آذربایجان دیگر کشورهایی هستند که علاقمند به خرید پتوی ایرانی در سال ۹۱ بوده اند.

پس از استقبال بالای کشورهای خارجی از خرید فرش ماشینی و موکت در بخش صنایع نساجی آمارها نشان می دهد که صادرات الیاف شامل ابریشم، پشم، پنبه، انواع الیاف مصنوعی، نوار، قیطان، بند، صناب و ریسمان با رقم بیش از ۶۲ میلیون دلار در رده دوم صادرات پر رونق این بخش در سال ۹۱ قرار گرفته است.پس از آن صادرات پوشاک پررونق ترین کالا صادراتی بخش نساجی محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×