اخبار فرش ماشینی

سازمان حمایت منحل نمی شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر بازرگانی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر انحلال سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در جریان ادغام، سازمان حمایت منحل نخواهد شد.

به گزارش مهر، محمدحسن نکویی‌مهر در یک نشست خبری گفت: بحث انحلال سازمان حمایت در راستای اجرای طرح دولت برای ادغام وزارتخانه های صنایع و بازرگانی صحت ندارد.

معاون وزیر بازرگانی افزود: ادغام یکی از ضروریات اقتصاد کشور در راستای توسعه تجارت و تولید پایدار است و در این میان، انتظار می‌رود که به دنبال ادغام وزارت بازرگانی و صنایع، انسجام گسترده‌ای در سیاست های تولیدی و تجاری کشور حاصل شود.

وی تصریح کرد: در خصوص حیطه وظایف سازمان حمایت در قالب بحث ادغام مباحث مختلفی مطرح شده اما به طور قطع بحث انحلال این سازمان مطرح نیست. این درحالی است که در این خصوص مسائلی مبنی بر تقویت جایگاه فعلی این حوزه مورد بررسی است.

نکویی مهر همچنین در مورد افزایش خودسرانه قیمتها نیز گفت: در این خصوص تولیدکنندگانی که به واسطه افزایش قیمت نهاده‌های تولید خواستار افزایش قیمت باشند، درخواست خود را به سازمان حمایت ارائه داده اند و ما نیز پس از بررسی کارشناسی درخواست‌ها، در صورت منطقی بودن دلایل با افزایش منطقی قیمتها موافقت خواهیم کرد.

شایان ذکر است که سیدحمیدحسینی در نشست خبری روز دوشنبه اتحادیه اعلام کرده بود با تشکیل شورای رقابت، حضور سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و برخوردهای آن در بازار زائد است و به نظر می‌رسد این سازمان منحل می‌شود و در شرایطی که بازار رقابتی است لازم نیست که تعیین قیمت صورت بگیرد و اگر بازاری رقابتی نباشد، آن‌وقت می‌توان دست به چنین کاری زد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×