اخبار فرش ماشینی

سفارش بافت فرش ۵۰۰ هزار دلاری برای آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران از مذاکره برای دریافت سفارش بافت فرش ۵۰۰ هزار دلاری برای آمریکا خبر داد و درباره واگذاری شرکت سهامی فرش ایران گفت: این شرکت امسال امسال از طریق فرابورس واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عابد در یک نشست خبری با اشاره به تولید ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع و فروش ۲۰ هزار متر مربع فرش از سوی شرکت سهام فرش ایران، گفت: بر این اساس ۸۵ درصد برنامه های پیش بینی شده در بخش فروش و ۷۰ درصد برنامه ها در زمینه تولید محقق شده است که البته در این میان تولید فرش ها با محوریت بافت فرش های با رج شمار کم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران افزود: در سال گذشته سفارش ۴ قطعه فرش ۶۵ رج تبریز به ارزش ۵۰۰ هزار دلار دریافت شده که تا به حال حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ضمن اینکه سفارش بافت فرش هایی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار برای یک مشتری در آمریکا نیز در حال مذاکره است که امید می رود تا هفته آینده نهایی شود.

عابد از سفارش بافت ۲ هزار متر انواع مختلف فرش تجاری با تجار اروپا خبر داد و تصریح کرد: امد می رود در سال جاری بتوان در زمینه اخذ سفارشات فرش دستباف پیش قدم باشیم.

به گفته عابد در سال جاری یک میلیارد دلار سفارش از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی و عربی جذب خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر بافت فرش های بزرگ پارچه گفت: فرش های بزرگ پارچه برای بناهایی همچون مساجد مورد استفاده قرار می گیرند که در حال حاضر دو کشور در حال مطالعه برای ایجاد مساجد و فضاهای بزرگ هستند که باید با مذاکره خود به خصوص در کشورهای اسلامی بتوانیم سفارش بافت فرش های بزرگ پارچه را در اختیار بگیریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عابد از فروش ویژه فرش دستباف با توجه به اجرای طرح میزان از سال گذشته خبر داد و گفت: نظر به توزیع کارت های اعتباری خرید میان کارگران و کارمندان، شرکت سهامی فرش ایران با همکاری مرکز ملی فرش در اجرای این طرح مشارکت داشته و بر این اساس تسهیلات ویژه ای را برای خرید فرش دستباف از هفته آینده مصادف با میلاد امام علی (ع) آغاز خواهد کرد که این طرح تا عید مبعث ادامه خواهد یافت.

وی در تشریح جزئیات این طرح در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، خاطر نشان کرد: امسال سقف اعتبارات اقساطی برای فروش فرش دستباف از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته که مدت بازپرداخت آن ۱۲ ماهه و بدون کارمزد است که البته متقاضیان باید یک سوم کل مبلغ فرش را به عنوان پیش پرداخت بپردازند.

وی همچنین از در نظر گرفتن تخفیفات ویژه برای خرید نقدی فرش دستباف از ۵ تا ۱۰ درصد خبر داد و اظهار داشت: افرادیکه که از کارت خرید اعتباری میزان استفاده می کنند می توانند پیش پرداخت فرش های اقساطی را از محل کارت  خود بپردازند.

عابد در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر واگذاری شرکت سهام فرش ایران گفت: این واگذاری در قانون بودجه سال ۸۹ مورد پیگیری واقع شده و قرار بود از طریق مزایده این کار به ثمر رسد که بر این اساس در پایان سال ۸۹ هیئت عالی واگذاری مصوب کرد تا شرکت سهامی فرش ایران از طریق فرابورس در سال ۹۰ به متقاضیان واگذار شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×