اخبار فرش ماشینی

سهم صنعت نساجی، پوشاک و چرم از تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع ‌و معادن از برنامه ریزی این وزارتخانه برای ایجاد و ارتقای بهترین مدل صنعت نساجی ،پوشاک و چرم کشور در جهت افزایش سهم آن در تولید ناخالص ملی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلام پناه با اشاره به این مطلب افزود: صنعت نساجی، پوشاک و چرم کشور با نگاه به تدوین برنامه راهبردی تولید صادرات محور، به دنبال ایفای نقش خود در تولید ناخالص ملی است از این رو برای تحقق این هدف کلی،اهداف استراتژیک مختلفی را تعریف کرده است.

وی افزود: در این خصوص می‌توان به مواردی همچون بازاریابی و توسعه صادرات کالاهایی با کیفیت در بازارهای خارجی و در وهله اول در بازارهای هدف اشاره کرد که با بهره گیری از تکنیکهای پویا، مشتری محور و اطلاعات به روز و منطبق با استانداردهای جهانی به صادرکنندگان، شرایط لازم را برای حضور در بازارهای صادراتی فراهم می‌کند.

اسلام پناه همچنین ایجاد و ارتقاء زیرساخت های صنعتی و تجاری در حوزه صنعت نساجی، پوشاک و چرم برای افزایش پتانسیل صادراتی، تلاش برای در اختیار قرار دادن نهاده های مورد نیاز صادرکنندگان با قیمتهایی که درسطح بین المللی قابل رقابت باشند، همچنین ایجاد ساز وکارهایی که صادرکنندگان و واحدهای صنعتی بتوانند در همه فرآیندهای صادراتی به نحو مؤثری مورد حمایت واقع شوند را از دیگر اهداف تعیین شده ذکر کرد.

به گفته مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع‌ومعادن؛ تلاش در جهت بهبود فرصتهای دسترسی به بازار برای صادرکنندگان و کمک به آنان برای افزایش سهمشان در چارچوب روابط تجاری دوجانبه و چندجانبه، ایجاد ساختارها یا فراهم کردن شرایطی که هماهنگی بیشتری بین بخش خصوصی و بخش عمومی بوجود آید نیز بخش دیگری از اقداماتی است که صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق این اهداف، جلسات و هماهنگی های بسیاری با سازمانها و ارگانهای مختلف، تشکلها وانجمنهای مرتبط با صنعت نساجی و پوشاک و متخصصین امر صورت گرفت که نتایج قابل قبولی را برجای گذاشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×