اخبار نساجی

شفافیت بیشتر در صنعت چرم

بیشتر بخوانید: استانداردهای نساجی اوکوتکس OekoTex

بنیاد چرم پایدار CIC و موسسه استانداردهای نساجی  OEKO-TEX تفاهم نامه‌ای (MoU) امضا کرده‌اند که بر اساس آن دو طرف در  زمینه‌هایی که به نفع صنعت جهانی چرم است، همکاری خواهند کرد.

هدف اصلی این تفاهم نامه این است که طرفین به روشی مشترک و پیش رقابتی با یکدیگر همکاری کنند که از بهبود استانداردها حمایت می‌کند و گفتگوهای اخلاقی، عادلانه و باز را برای منافع مشترک صنعت چرم ترویج می‌کند. اهداف خاص این تفاهم نامه عبارتند از:

۱) شناسایی معادل سازی استانداردها برای اهداف صدور گواهینامه در صنعت چرم، به منظور کاهش بار و تلاش مضاعف بر دوش سازندگان چرم
۲) شناسایی زمینه‌های مشترک کاری برای توسعه مشترک جهت ارائه مجموعه‌های هماهنگ‌تر از استانداردها و انتظارات با زنجیره ارزش جهانی چرم
۳) کار مشترک بر روی ارتباطات مشترک، جلسات و رویدادهایی که به حمایت از درک و بهبود در صنعت چرم و مصرف کنندگان کمک می‌کند.

دبورا تیلور، مدیر عامل بنیاد چرم پایدار، گفت: ما خوشحالیم که با OEKO-TEX در چارچوب تفاهم نامه رسمی همکاری می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد تا صنعت چرم را به طور منسجم‌تری حمایت کنیم. OEKO-TEXبا بیش از ۲۵ سال تجربه در صدور گواهینامه های استاندارد بین المللی محصولات نساجی که به منظور وجود مواد شیمیایی مضر آزمایش شده‌اند، به عنوان پیشرو در صنعت نساجی شناخته شده است.

اخیراً مجموعه آن‌ها گسترش یافته و شامل چرم و منسوجات می‌شود و ما مشتاقانه منتظریم تا راه‌های مرتبط بیشتری پیدا کنیم و به برندها و خرده فروشان کمک کنیم تا آرامش خاطر و حس اعتماد را برای مصرف کنندگان خود فراهم کنند.

جورج داینرز، دبیر کل OEKO-TEX، اظهار داشت: ما بسیار مشتاقانه منتظر همکاری با بنیاد چرم پایدار هستیم. SLF با رویکرد گسترده و مشارکتی خود، کارایی و اعتبار بیشتری را برای مصرف کننده نهایی و محیط زیست فراهم می‌کند. تنها در یک رویکرد مشترک با شرکای متعدد، ما به تأثیر معناداری به سوی آینده‌ای شفاف تر و پایدارتر دست خواهیم یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بیشتر بخوانید: استانداردهای نساجی اوکوتکس OekoTex

درباره بنیاد چرم پایدار

بنیاد چرم پایدار یک بنیاد جهانی و غیرانتفاعی است که به عنوان یک شرکت عام المنفعه (CIC) به نفع همه سهامداران صنعت چرم ثبت شده است. بنیاد با رهبری صنعت و رویکردی متمرکز بر مصرف کننده، یک برنامه برای صدور گواهینامه، تحصیلات، تمرین بهتر، همکاری منسجم و اقدام جهانی ارائه می‌دهد.

در قلب این بنیاد، یک برنامه شفاف و یک پلتفرم وب یکپارچه وجود دارد. این پلتفرم به یک گواهینامه استاندارد مرتبط است که انطباق و عملکرد تولیدکنندگان چرم و امکانات مرتبط جدید را ارزیابی کرده یا امکانات موجود را در برابر سه ستون پایداری زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی ثبت می‌کند. بنیاد می تواند با ارائه پنجره‌ای در دسترس مصرف کننده به عملکرد پایداری، در کنار داده‌های کاملا شفاف و دقیق برای شرکای زنجیره ارزش، به طور مستقل همکاری بهتر، راه حل‌های بهتر و نتایج بهتر برای مردم و کره زمین و همچنین سود تضمین شده برای تولیدکنندگان  را تضمین کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×