اخبار نساجی

شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی در برنامه واگذاری‌ها تصویب شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی در برنامه واگذاری‌ها تصویب شد

    هیئت واگذاری به منظور تشویق بخش خصوصی و جلب مشارکت این بخش در برنامه واگذاری­‌ها، شیوه نامه این موضوع را با رویکرد خصوصی‌سازی واقعی تصویب کرد.

به گزارش مهر، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: هیأت واگذاری در جلسه مورخ ۲۶ / ۱۱ / ۹۲ بنا به پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و به منظور تشویق بخش خصوصی و جلب مشارکت این بخش در برنامه واگذاری­ ها، شیوه نامه این موضوع را با رویکرد خصوصی سازی واقعی تصویب و موافقت نمود سازمان خصوصی سازی در واگذاری سهام بلوکی بنگاه­ها مفاد آن را رعایت نماید.

بر این اساس، به منظور تشویق بخش خصوصی واقعی و با هدف جلب مشارکت عموم به خرید سهام شرکت­ها در واگذاری­های اقساطی، مشوق­های زیر از تاریخ تصویب­ این شیوه­ نامه، به صورت موردی یا یک جا در خصوص هر شرکت و مشروط به درج در آگهی عرضه عمومی، برای خریداران بخش خصوصی قابل اعمال است و مراتب با پیشنهاد سازمان خصوصی سازی به تصویب هیأت واگذاری می­رسد.

الف – افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط تا میزان یک سوم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ب – بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب «۱۰%» رشد سالانه و به مأخذ «۱۰۰» برای رقم میانه دوره اقساط.

ج – سود فروش اقساطی به میزان «۳%» پایین تر از سایر خریداران.

منظور از خریداران بخش خصوصی واقعی موضوع این شیوه نامه، تمامی اشخاص حقیقی و آن دسته از اشخاص حقوقی است که شامل یکی از نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی شامل بنیادها، نهادهای انقلاب اسلامی، آستان­های مقدسه، نهادهای اقتصادی وابسته به امور خیریه و وقف، صندوق­های بازنشستگی، تأمین اجتماعی، صندوق­ها و نهادهای بیمه و تأمین آتیه، بانک­ها و مؤسسات پولی و سرمایه­گذاری وابسته به آنها و یا نهادهای تحت مالکیت و مدیریت مستقیم و غیرمستقیم این قبیل نهادها و مؤسسات باشد.

به نظر می­ رسد با اهتمام هیأت واگذاری و تصویب این شیوه­نامه رویکرد جدیدی به خصوصی سازی و واگذاری بنگاه­ها را در دولت یازدهم و هیأت واگذاری شاهد باشیم و انگیزه بخش خصوصی برای مشارکت در برنامه خصوصی سازی کشور و حضور در واگذاری­ها بیشتر شود و مشوق­های موضوع این شیوه­نامه، واگذاری سهام شرکت­ها را در مسیر مطلوبی قرار دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×