اخبار فرش ماشینی

صادرکنندگان فرش پیشنهاد کردند: حذف جوایز صادراتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت اولیه خود را با پیشنهاد تامین ارز واردات برخی کالاها از طریق صادرات به جای دادن جوایز صادراتی اعلام کرد.

نمایندگان فعالان فرش در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بیان مشکلات خود از جمله بحث پایین بودن دستمزد بافندگان فرش و مسائل مربوط به انتقال ارز، خواستار ممنوع شدن واردات فرش ماشینی و حمایت از شبکه توزیع مواد اولیه شدند.

این فعالان بخش خصوصی همچنین از پرداخت نشدن جوایز صادراتی صادرکنندگان فرش از سال ۸۹ تاکنون گلایه کردند و پیشنهاد دادند که جوایز صادراتی حذف شود و به جای واردکنندگان کالاهای لوکس ارز مورد نیاز خود برای واردات را از صادرکنندگان تامین کنند.

در واکنش به این پیشنهاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت اولیه خود را اعلام کرد و با اشاره به مشکلات پرداخت جوایز صادراتی خطاب به صادرکنندگان فرش گفت: به جوایز صادراتی به عنوان یک پروژه موقت نگاه کنید.

از جمله مشکلات مطرح شده پرداخت جوایز صادراتی توسط مهدی غضنفری، این بود که هنوز جدول ضرایب جوایز صادراتی سال ۸۹ مشخص نشده است.

در صورت اجرایی شدن این پیشنهاد دیگر واردکنندگان کالاهای لوکس باید ارز مورد نیاز خود را از طریق صادرکنندگان تامین کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×