اخبار فرش ماشینی

طرح بهینه سازی صنعت نساجی در دولت نهم اجرایی نشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مشاور وزیر کار و امور اجتماعی در دوره اصلاحات با اشاره به اینکه طرح بهینه سازی صنعت نساجی در مجلس ششم تصویب شده است، اظهار داشت: متاسفانه دولت نهم در صدد اجرای این طرح اساسی و مهم کشور برنیامد.‏

سهیلا جلودارزاده ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران افزود: طرح بهینه سازی صنعت نساجی در صورت اجرا می توانست ضمن ارتقاء تولید، ضریب بهره وری صنعت نساجی را ارتقاء بخشد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه حذف تعرفه واردات گمرکی سبب ورود کالاهای چینی، ترکی و آسیایی به داخل کشور شده و صدمات جبران ناپذیری را به تولید در کشور وارد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس پنجم، ششم و هفتم با اشاره به اینکه مد اسلامی و دوخت چادر ایرانی باید الگوی منسوجات دنیا باشد، تصریح کرد: در حال حاضر به واسطه عدم توجه به تولید کنندگان نساجی داخلی، سلطان چادر ایران دیگر جرات سرمایه گذاری در این بخش را به خود در کشور نداده است.
جلودارزاده با بیان اینکه اعتبارات زودبازده در جهت صحیح خود و برای ارتقاء تولید و اشتغال هزینه نشده است، یادآور شد: مجلس ششم بسیاری از گره های کور و موانع تولید بر سر راه صنایع کشور را رفع کرده بود.
وی با اشاره به اینکه به رغم وجود اساتید ماهر و مجرب در زمینه نساجی، کشور از دارا بودن حتی یک کارخانه نوساز طراز بین المللی در زمینه نساجی محروم است، افزود: جای تاسف بوده که در کشوری که داعیه اسلامی بودن می کند چادر مشکی، جانماز، سجاده و تسبیحش از چین تامین می شود.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر برنامه ریزی دولت آینده برای بازار مصرف ۷۰ میلیونی ایران افزود: صنعت نساجی در دولت نهم بسیار عقب افتاده بنابراین دولت میرحسین موسوی قصد دارد این صنعت را احیاء کند.
وی با اشاره به اینکه عوارض و تعرفه های گمرکی برای کالاهای وارداتی باید در حمایت از تولید داخل ارتقاء یابد افزود: مد اسلامی و مظاهر دینی زن ایرانی باید زبانزد زنان منطقه باشد.‏
خبرگزاری مهر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×