اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف ایران به ۱۰۰ کشور صادر می شود‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: هم‎ ‎اکنون فرش دستباف کشور ما به ۱۰۰ کشور مختلف دنیا صادر می‌شود و ۲۰ کشور دنیا نیز‎ ۸۰ ‎درصد فرش ایران را دریافت می‌کنند‎. ‎
‎فیصل مرداسی افزود: در سال گذشته به رغم رکود در‎ ‎بازار بین‌المللی ما شاهد رشد نسبی در حجم بازار و میزان صادرات ارزشی فرش دستباف‎ ‎ایران بودیم‎.
‎وی اظهارداشت: در سال گذشته ارزش صادرات فرش ایران ۴۹۳ میلیون‎ ‎دلار بوده است که در مقایسه با سال ۸۷ از افزایش حجمی ۵/۲ درصدی و افزایش ارزشی‎ ۸/۱۶ ‎درصدی برخوردار بود‎.
‎رییس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: با توجه به اینکه‎ ‎عمده بازارهای هدف ما کشورهای پیشرفته هستند و بر اساس اعلام بانک جهانی رونق نسبی‎ ‎در این کشورها دیده شده است ما این رونق را در ماه‌های اخیر در میزان صادرات فرش‎ ‎دستباف ایران شاهد خواهیم بود‎.

‎مرداسی اضافه کرد: امیدواریم امسال میزان فروش و‎ ‎صادرات فرش ایران به ۵۰۰ میلیون دلار برسد که این امر مستلزم حمایت دولت، تلاش‎ ‎صنعتگران، تجار و تولیدکنندگان است‎.
‎وی گفت: حدود دو میلیون نفر در کشور براساس‎ ‎آورده های موجود به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت قالیبافی اشتغال دارند‎.
‎مرداسی، ازمسولان بانکی کشور خواست سرمایه گذاری بیشتری در زمینه فرش داشته‎ ‎باشند‎.
‎وی گفت: یکی از هنرهای دیرینه ایرانیان فرش است و بسیاری از کشورهای‎ ‎دنیا نام ایران را با فرش می‌شناسند‎.
‎رییس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: در‎ ‎صورتی که سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شود با حداقل هزینه می‌تواند موجب‎ ‎اشتغال زایی خوبی بشود‎.
‎مرداسی اظهار داشت: اگر در حوزه توسعه روستایی با تمرکز‎ ‎روی فرش دستباف بتوانیم درآمد روستایی را رونق دهیم، مانع از مهاجرت روستاییان به‎ ‎شهر خواهیم شد‎.
‎وی گفت: بوشهر در زمینه فرش می‌تواند از استان‌های صاحب نام‎ ‎باشد و با حمایت مدیران ارتقای کیفیت، دقت در سلیقه آینده خوبی برای فرش و گبه این‎ ‎استان پیش‌بینی می شود.ک/۲‏‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×