اخبار فرش ماشینی

فرش ماشینی در فهرست کالاهای چینی وارداتی!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

“اصغر گرانمایه‌پور” با بیان این که کشور ایران یکی از قطب‌های تولید فرش در سطح جهان است، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر به علت عدم برنامه‌ریزی مناسب مسئولان کشوری رتبه ایران در حوزه تولید فرش پایین آمده است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که مراکز تولید فرش در کشور به صدها هزار واحد می‌ر‌سد، تصریح کرد: در این واحد‌ها بیش از هزاران نفر مشغول به‌کارهستند و از این راه امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان این که هم‌اکنون وضعیت تولید واحد‌های تولید فرش کشور و به ویژه حوزه انتخابیه بسیار مناسب است، تأکید کرد: هم‌اکنون تنها مشکلی که واحد‌های تولید فرش ماشینی را تهدید می‌کند، واردات بی‌رویه فرش‌های چینی است.

گرانمایه‌پور ادامه داد: فرش‌های چینی به‌ علت قیمت ارزانی که دارند، توجه افراد سودجو را جلب می‌کنند، اما متأسفانه این افراد به‌ هیچ وجه به تاثیر سوء واردات فرش‌های نامرغوب چینی بر حوزه تولید فرش کشور، توجه نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تأکید کرد: مسئولان باید هر چه سریع‌تر برای حمایت از حوزه  فرش ماشینی، واردات فرش‌های چینی را متوقف کنند؛ هم‌اکنون ۸۰ درصد فرش ماشینی کشور در شهرستان کاشان تولید می‏شود.

حدود ۸۱ درصد از تعداد واحدهای فرش ماشینی، ۶۵ درصد از صادرات و ۶۰ درصد از تولید فرش ماشینی استان در شهرستان آران و بیدگل است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×