اخبار فرش ماشینی

محصو‌لات خوشه صنعتی فرش د‌ستباف در بازارهای جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خوشه صنعتی فرش ماشینی در شهرستان آر‌ان و بید‌گل از توابع استان کاشان، قطب تولید و صادرات فرش ماشینی می‌شود.

به گزارش پورتال فرش ماشینی ایران به نقل از گسترش آنلاین، هم‌اکنون هزار واحد تولید فرش ماشینی در این استان مشغول فعالیت هستند که با ایجاد خوشه صنعتی فرش ماشینی در حال تبدیل شدن به قطب صنعت فرش ماشینی است.

این خوشه صنعتی هم‌اکنون محصولات تولیدی خود را به عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر می‌کند و با توجه به سابقه ۱۰ ساله خود رشد چشمگیری را تجربه کرده است. ‌اکنون این مرکز با جدید‌ترین ماشین‌آلات و کامل بودن خطوط تولید در این زمینه خودکفا شده و نیازی به واردات ماشین‌آلات ندارد.

براساس این گزارش، این خوشه در تامین مواد اولیه خودکفا شده و نیازی به واردات مواد اولیه ندارد. براساس آمارهای ارائه‌شده از سوی انجمن صنایع نساجی ایران، هم‌اکنون ۵۰ درصد صادرات صنایع نساجی به کفپوش‌ها تعلق دارد که پارسال از مرز ۳۰۰ میلیون دلار نیز گذشت. براساس این آمار پارسال صادرات نساجی ۸۰۰ میلیون دلار بوده که ۴۵ درصد آن متعلق به کف‌پوش و فرش ماشینی بوده است.

چندی پیش رئیس‌ اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کاشان نیز با اشاره به حضور موفق فرش ما‌شینی کا‌شان در بازار‌های ‌جهانی اظهار کرد: فرش‌های ماشینی این استان بالا‌ترین رتبه صادرات فرش ما‌شینی در کشو‌ر را به خود اختصاص داده است به طوری که پارسال ۱۱٫۵ میلیو‌ن متر مربع فرش ماشینی‌ (بالغ بر ۲۰۰ میلیو‌ن دلار) از شهرستان کا‌شان به خارج از کشو‌ر صادر شده‌ که‌ به لحاظ ارزش ۵۹ درصد و به لحاظ متراژ ۵۹ درصد ا‌فزایش داشته‌ است.

به گفته محمدرضا آرین، کالا‌های صادر‌اتی کا‌شان به ۲۷ ‌کشور جهان شامل تر‌کمنستان، کامر‌ون، تا‌جیکستان، داغستان، قزاقستان، آذربایجان، ژاپن، استرالیا، هندوستان، پاکستان، افغانستان، عراق، نیوزیلند، کانادا، اردن، سوریه، تایوان، آفریقای جنوبی، سنگال، قطر، انگلستان، سوئد، بحرین، عمان، عربستان، کویت و امارات متحده عربی صادر شده‌ است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×