اخبار فرش ماشینی

یک مسوول مرکز ملی فرش: ۳۰ درصد بازار‎ ‎جهانی فرش متعلق به ایران است‏‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر هماهنگی و نظارت بر امور‎ ‎تولید مرکز ملی فرش ایران گفت: ۳۰ درصد بازار جهانی فرش متعلق به محصولات فرش ایران‎ ‎است‎.
مهدی کاتب  در سومین جشنواره فرش خراسان شمالی که با عنوان “گره زرین” در روستای مرزی‎ “‎یکه سعود” بجنورد برگزار شد افزود: ارزش ریالی صادرات فرش ایران حدود ۵۰۰ میلیون‎ ‎دلار در سال است‎.
‎وی بر لزوم ارتقا کیفیت فرشهای تولیدی در کنار توجه به خواست‎ ‎و سلیقه خریداران فرش تاکید و بیان کرد: برای توفیق در بازار جهانی حتما باید به‎ ‎این دو مقوله اهمیت ویژه ای داده شود‎.
‎او نبود نقشه و طراح را بیشترین مشکل فرش‎ ‎ایران عنوان کرد و اظهار داشت: باید طراحانی وجود داشته باشند که نسبت به سلیقه‎ ‎خریداران و نیاز بازار اشراف داشته و طرحهایی درخور برای فرش طراحی کنند‎.

‎وی در‎ ‎عین حال از تجار و صادرکنندگان فعال در حوزه فرش به عنوان خادمان این صنعت یاد و‎ ‎بیان کرد: این قشر نیز در نهایت به توسعه و گسترش صنعت فرش کمک می کنند لذا ضروری‎ ‎است تولیدکنندکان دید خود را نسبت به آنان تغییر داده و گمان نکنند که آنها غارتگر‎ ‎دسترنجشان هستند‎.
‎رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی نیز در این جشنواره گفت‎: ‎سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع فرش توسط ۱۸ هزار بافنده در این استان تولید می شود‎.
‎امام جمعه شهر “راز” مرکز بخش مرزی راز و جرگلان بجنورد نیز در این جشنواره با‎ ‎تجلیل از هنرمندان بافنده فرش گفت: خداوند زیباست و زیبایی را نیز دوست دارد و نگاه‎ ‎به زیبایی فرش به جان انسان طراوت و نشاط می بخشد‎.
‎حجت الاسلام منصوری از صنعت‏‎ ‎فرش به عنوان فرصتی مناسب برای اشتغالزایی یاد کرد و افزود: انتظار داریم مسوولان‎ ‎بخش فرش با ارایه امکانات مناسب، جوانان به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده را‎ ‎برای اشتغال در زمینه تولید فرش کمک کنند‎.
‎سومین جشنواره فرش خراسان شمالی با‎ ‎حضور شماری از مسوولان و بافندگان در روستای یکه سعود از توابع بخش مرزی “راز و‎ ‎جرگلان” برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×