اخبار فرش ماشینی

تولید شلوارهایی برای صرفه جویی در مصرف ۱۶ میلیون لیتر آب!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت مشهور تولید کننده لباس که در تولید شلوارهای جین به شهرت رسیده به تازگی پی به نکته ای شگفت انگیز برده است: شلوار جینهای این شرکت عملا از آب ساخته شده اند!

به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت که در سانفرانسیسکو واقع شده اخیرا دریافت شستشوی ماشینی هر شلوار از تولیدی های این شرکت که در ساخت پارچه های آن از پنبه استفاده شده است، بیش از سه هزار و ۴۸۰ لیتر آب صرف می کند، بهتر است بدانید این مقدار آب با آبیاری باغچه خانه به مدت ۱۰۶ دقیقه برابر است.

از این رو این شرکت دریافت می تواند با استفاده از فرایند پردازش اوزونی که برای سنگشور کردن شلوارها مورد استفاده قرار می گیرد، میزان آب مورد نیاز برای شستشوی محصولاتش را کاهش دهد. نتیجه این تصمیم تولید شلوارهایی کم آب است که در ماه ژانویه وارد بازار خواهند شد.
روند پردازش اوزونی باعث می شود ۲۲ درصد از میزان مصرف آب مورد نیاز برای شستشوی این شلوارها کاهش پیدا کند و با در نظر گرفتن به فروش رسیدن ۱.۵ میلیون از این محصول می توان پیش بینی کرد که از هم اکنون در مصرف ۱۶ میلیون لیتر آب صرفه جویی شده است.
شاید تاثیر صنعت مد بر روی محیط زیست چندان زیاد به نظر نیاید، زیرا به تن کردن یک لباس نه برقی مصرف می کند و نه سوختی را می سوزاند، اما کاشت مواد اولیه ای مانند پنبه و دیگر الیاف میزان زیادی آب و کود مصرف می کند و انرژی که برای فرآوری و تولید محصول نهایی از این مواد صرف می شود قابل تصور نیست، از این رو یکی از راه های تاثیرگذار برای کاستن اثرات منفی زیست محیطی صنعت مد کاهش دادن میزان مصرف آب و انرژی تولیدی است.
بر اساس گزارش تایم، همچنین استفاده از رنگدانه های طبیعی به جای رنگهای شیمیایی می تواند از میزان انتشار ذرات آلوده در محیط زیست بکاهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×