اخبار فرش ماشینی

حضور ۶۰ غرفه فرش دستباف قم در نمایشگاه بین المللی تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از ثبت نام بیش از ۶۰ تولیدکننده فرشباف قمی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش تهران خبر داد.

یونس عالی پور گفت: هرساله نمایشگاه فرش دستباف ایران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۴۰۰ تولیدکننده و صادرکننده فرش‌های دستباف از اقصی‌ نقاط کشورمان در هفته اول مهر برپا می شود.

وی حضور و استقبال فرشبافان قم جهت عرض اندام در نمایشگاه را بی نظیر توصیف کرد و گفت: با توجه به برند شدن شهرت و آوازه فرش دستباف قم در سطوح بین المللی، انگیزه فرشبافان نسبت به سنوات قبل چند برابر شده و رشد فنی و هنری تاثیرگذاری داشته که توانسته است به جایگاه شایسته ای دست یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: همچنین از۲۰۰ تولیدکننده و بازرگان صاحب‌نام ایرانی و غیرایرانی فرش دستباف از ۶۰ کشور جهان برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید که عمدتا کشورهای سوئیس، اتریش، ژاپن، اوروگوئه، روسیه، بوسنی، دانمارک، کانادا، اسپانیا، یونان، ترکیه و کرواسی از جمله کشورهای حاضر در این نمایشگاه هستند.

وی از برنامه‌های حاشیه‌ای برپایی این نمایشگاه به برگزاری نشست تخصصی با بازرگانان داخلی و خارجی و انجمن‌های طراحی و نقاشی اشاره کرد و گفت: مرکز ملی فرش نیز جلساتی با مسئولین استانی جهت رسیدگی به مشکلات در محل نمایشگاه برقرار می نماید که عمدتا نتایج مناسبی خواهد داشت.

عالی پور با بیان اینکه برگزاری این گونه نمایشگاهها و در معرض گذاشتن تلاش‌های بافندگان فرش دستباف، انجمن هنرمندان طراح و نقاشان فرش فضای رقابتی مطلوبی در جهت ارتقاء این صنف ایجاد می‌کند، عنوان کرد: واقعیت این است که هنر باید دیده شود تاذوق صاحب هنر را برانگیزد و فرش ایران، هنری رو به کمال است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران با حضور تولید کنندگان و صادرکنندگان صاحب نام داخلی از یکم تا هفتم مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقمندان به این هنر صنعت است.

عمده فرش قم صادراتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، عمده محصولات فرش دستباف قم را صادراتی دانست و اظهار داشت: در پنج ماه نخست امسال بر اساس اعلام آمار گمرکات استان قم بیش از ۱۰ میلیون دلار به کشورهای خاورمیانه، فرش استان قم صادر شده است.

عالی پور در بخش دیگر از سخنان خود گفت: تحقیقات و مطالعات قابل توجهی توسط عامل توسعه خوشه فرش استان قم انجام شده است وامیدواریم در آینده تامین مواد اولیه و بویژه ابریشم را که وارداتی است ازطریق توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی مرتفع نماییم.

وی استقاده از صنعت نوغانداری و تولید پیله از طریق کرم ابریشم را در جهت تولید نخ ابریشم داخلی را از راهکارهای عملیاتی تامین مواد اولیه از داخل کشور دانست وگفت: البته طی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای میدانی تولیدکنندگان فرش دستباف قم از مناطق شمالی کشور و اعلام آمادگی کامل برخی از کارخانجات آن منطقه جهت تأمین نخ با کیفیت مطلوب، گامهای موثری در این زمینه برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: استفاده از توان داخلی تأثیر مهمی در افزایش اشتغالزایی و ارزش افزوده در صنعت تولید نخ ابریشم و همچنین رونق بخشی صنعت نوغان داری در کشور دارد و از سوی دیگر پیش بینی می شود بیش از ۷۰ درصد مصرف مواد اولیه تولیدکنندگان فرش استان ازاین طریق فراهم گردد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×