اخبار فرش ماشینی

دستور العمل جدید تاسیس واحد های صنعتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون برنامه ریزی وزیر صنایع و معادن با تشریح نقش اصلاح الگوی مصرف در سرمایه گذاری های جدید بخش صنعت گفت : دستورالعمل مربوط به هدفمند کردن سرمایه گذاری در کشور تدوین شده است و به سازمانهای زیر مجموعه وزارت صنایع ابلاغ شده تا با اجرای آن منابع مالی و نهاده های تولید از جمله انرژی بیشتر به سمت فعالیت های سوق داده شده که بازده اقتصادی بالایی را دارا هستند و در حوزه صنایع اشباع قرار ندارند .
محسن حاتم در گفتگو با فارس ادامه داد: به این ترتیب دستورالعمل جدید صدور جواز تاسیس واحد های صنعتی و معدن تدوین شده و در آن اولویتها و فرصت های سرمایه گذاری در کشور مورد بررسی قرار گرفته است . معاون وزیر صنایع تصریح کرد: این دستورالعمل در پی محدودیت های موجود در زمینه منابع انرژی کشور طی سال های اخیر تدوین شده و با اجرای آن سرمایه گذاری ها به سمت صنایع اولویت دار هدایت می شود .

وی تاکید کرد :طرح مذکور بر طرح های در دست اجرا و پروژه هایی که قبلا جواز گرفته اند ، تاثیری ندارد ، ولی بر طرحهایی که در گذشته جواز تاسیس دریافت کرده اند و هم اکنون فعال نیستند موثر خواهد بود .
حاتم با بیان اینکه صنایع موظف به رعایت استانداردهای مشخص شده مصرف انرژی خواهد بود ،اظهار داشت :استاندارهای مصرف انرژی محصولات وارداتی نیز مشخص شده و سعی میشود کالایی به کشور وارد شود که از نظر مصرف انرژی در حد قابل قبولی قرار داشته باشد . وی در مورد نحوه تامین مالی اجرای این طرح نیز گفت: در گذشته طرحی وجود داشت که براساس آن تسهیلاتی به واحدهای صنعتی جهت اصلاح میزان مصرف انرژی اختصاص می یافت، ولی اجرای این طرح به وزارت نفت موکول شد و هم اکنون ابراز مستقیمی دراین زمینه در دست وزارت صنایع نیست.   

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×