اخبار فرش ماشینی

سرانجام نقشه های قدیم فرش ایران صاحب کتاب می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پس از چند ماه از اعلام خبر انتشار کتاب نقشه های قدیمی فرش ایران، با امضاء تفاهمنامه ای، چاپ این کتاب قطعیت یافت.

سرانجام با توافقات حاصل شده و تعیین جزییات و انتظارات طرفین، تفاهم نامه ی چاپ این کتاب مابین مهندس مسعود نصرتی رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران، و محمود یساولی به نمایندگی از شرکت انتشارات یساولی به امضاء رسید.

این کتاب بر اساس طرح پیشنهادی و ارایه شده از سوی صدیقه قدرت آبادی مدیریت موزه فرش ایران منتشر خواهد شد که به ارایه و معرفی ۲۰۰ نقشه از نقشه های قدیمی فرش ایران می پردازد.

کلیه این نقشه ها از میان نقشه های موجود در گنجینه ی موزه فرش ایران و شرکت سهامی فرش ایران انتخاب می شوند. از این تعداد حدود یکصد نقشه از گنجینه موزه فرش و یکصد نقشه از گنجینه شرکت سهامی فرش ایران می باشد.

به همین انگیزه، تفاهمنامه دیگری نیز میان مهندس محمدرضاعابد مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران و صدیقه قدرت آبادی مدیر موزه فرش ایران به امضاء رسیده که براساس آن تصویر یکصد نقشه از نقشه های شرکت سهامی فرش ایران برای این منظور در اختیار موزه فرش ایران قرارمی گیرد.

طبق تفاهم نامه امضاء شده، این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انتخاب و معرفی این آثار توسط غلامحسین محمودی مدیربخش طرح و رنگ شرکت سهامی فرش ایران، و نسترن نیکنژاد کارشناس و امین اموال موزه فرش ایران صورت خواهد گرفت.

براساس این تفاهم نامه، مدیریت موزه فرش ایران نماینده سازمان میراث فرهنگی در چاپ این کتاب خواهد بود و تورج ژوله نیز علاوه بر نظارت علمی برنگارش کتاب، نماینده طرفین در کلیه امور چاپ و آماده سازی این کتاب خواهد بود.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×