اخبار نساجی

صنعت نساجی اروپا باید نقش خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به مناسبت اجلاس تجاری اتحادیه اروپا و آفریقا، EURATEX دوباره جاه طلبی صنعت نساجی اروپا را برای رشد نقش خود در بازارهای جهانی از جمله قاره آفریقا تکرار می کند.

اکوسیستم نساجی دومین بخش جهانی شده اقتصاد اروپا محسوب می شود. این بر اساس زنجیره تامین جهانی شده و رقابت شدید با چین، ایالات متحده، بنگلادش، ترکیه و بسیاری دیگر ساخته شده است. واردات کالاهای نساجی با افزایش چشمگیر واردات منسوجات پزشکی (ماسک صورت) در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۵ میلیارد یورو (حدود ۶۰ درصد پوشاک و ۴۰ درصد منسوجات) به اوج خود رسیده است.

پاسخ اروپا به این فشار رقابتی باید سرمایه گذاری بیشتر بر روی محصولات با کیفیت و نوآورانه باشد که به روشی پایدار ساخته شده اند. با تکامل بازارهای نوظهور، افزایش تقاضا برای کیفیت، راحتی و طراحی بهتر بیشتر می شود. توانایی و تمایل به خرید منسوجات فنی که راه حل هایی برای دوام و بهبود عملکرد ارائه می دهد افزایش می یابد. اینجاست که اروپا می تواند موفق باشد. برای نشان دادن این موضوع باید گفت صادرات اتحادیه اروپا به چین در سال ۲۰۲۱ (۱۱ ماه اول) ۳۳ درصد افزایش یافته است.

صنعت مد در سال ۲۰۲۲ و پس از آن

EURATEX در مقاله چشم انداز خود در مورد آینده منسوجات و پوشاک اروپا، جاه طلبی خود را برای افزایش سهم بازار جهانی صنعت نساجی اروپا تایید کرده است. تقویت روابط با ترکیه و کشورهای آفریقای شمالی در این زمینه حائز اهمیت است و فرصت هایی را برای نزدیک شدن به این کشور فراهم می کند.

قاره آفریقا به طور کلی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری را ارائه می دهد، مشروط بر اینکه فضای کسب و کار پایدار و شفاف باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

روابط با بریتانیا و سوئیس باید بهینه شود. به ویژه برگزیت آسیب جدی به جریان های تجاری دوجانبه وارد کرده است (-۳۳ درصد صادرات به بریتانیا در طول ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱)

انجمن نساجی اروپا در این گزارش اضافه می کند: ما باید با ایالات متحده در زمینه به رسمیت شناختن متقابل استانداردها و تعیین قوانین زیست محیطی و اجتماعی جهانی کار کنیم. ما از هند می خواهیم که یک پیشنهاد صادقانه برای مذاکرات تجارت آزاد آتی ارائه دهد که دسترسی کامل و منصفانه به بازار هند را تضمین می کند.

شرکت های نساجی و پوشاک اروپایی (عمدتاً SMEها) باید برای بهره برداری از این فرصت های بازار همراه شوند. در عین حال، آنها باید از رقابت ناعادلانه محافظت شوند، به عنوان مثال محصولاتی که با استانداردها و رویه های سختگیرانه اتحادیه اروپا مطابقت ندارند که این امر مستلزم نظارت مؤثرتر بر بازار است.

آینده منسوجات اروپا جهانی است. میلیون ها مشتری بالقوه وجود دارد که مشتاق لذت بردن از محصولات با کیفیت بالا و پایدار هستند که شرکت های اروپایی می توانند ارائه دهند. استراتژی آتی نساجی اروپا باید آن بعد جهانی را در بر گیرد. در صورتی که این کار انجام نشود فرصتی از دست رفته خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×