اخبار فرش ماشینی

فعال ترکردن بازارهای صادراتی فرش دستباف در سال حماسه اقتصادی

محمدرضا عابد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: هر چند که بیش از دو سال است که آمریکا فرش ایران را تحریم کرده، اما با توجه به شناخت بازارهای جدیدی همچون چین، سنگاپور و اندونزی می توان جایگزین های خوبی برای توسعه صادرات فرش داشت.

وی تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین همچون برزیل و شیلی را بازارهای خوبی عنوان کرد که می توان فرش ایرانی را به آنجا صادر کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی فرش، تولید فرش تا ۲۰ هزار متر مربع را جزو برنامه های این شرکت در سال جاری برشمرد و گفت : سال گذشته ۱۵ هزار متر مربع سفارش بافت فرش پذیرفته شد و به نظر می رسد که امسال این میزان حداقل ۵ هزار متر مربع افزایش یابد .

عابد از سفارش های دریافتی از کشورهای اروپایی و آسیایی به ویژه چین خبرداد و گفت: در نمایشگاه دموتکس چین سفارش های خوبی دریافت کرده ایم.

وی این توضیح را نیز داد که میزان فروش فرش دستباف در سال ۹۱ از نظر ارزشی ۲۵ درصد و از نظر متراژ ۲۰ درصد رشد داشته است .

برگزاری نمایشگاه فرش ایرانی در اتریش

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت سهامی فرش همچنین از همکاری نزدیک ایران با سازمان ملل در مورد برگزاری نمایشگاه فرش های اصیل ایرانی و تولیدات برندهای مختلف در یکی از موزه های تاریخی اتریش خبرداد .

عابد گفت که این نمایشگاه اواخر خرداد ماه امسال و با ارایه یکصد تخته فرش از مناطق مختلف ایران برگزار می شود.

برگزاری همایش یک روزه تاریخ و رونق فرش ایرانی از دیگر برنامه هایی است که به گفته مدیرعامل شرکت سهامی فرش در طول برگزاری نمایشگاه فرش ایرانی در اتریش ، پیش بینی شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×