اخبار نساجی

مصوبه آزاد شدن ثبت سفارش و ورود کالای گروه ۱۰

 

از سوی معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه دولت در مورد آزاد شدن ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه ۱۰ ابلاغ شد.

معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران درباره ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه (۱۰) را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

هیأت‌وزیران در جلسه ۶ بهمن ۱۳۹۲ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۴) قانون مقررات صادرات و واردات ـ مصوب۱۳۷۲ـ و بند (د) ماده (۱) قانون امور گمرکی ـ مصوب۱۳۹۰ـ تصویب نمود:

الف ـ ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه (۱۰) به استثنای خودروهای (۲۵۰۰) سی‌سی و بالاتر با ارز متقاضی مجاز است.
ب ـ میزان سود بازرگانی کالاهای یادشده دو برابر می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون اول رئیس جمهورـ اسحاق جهانگیری

لازم به ذکر است که ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات به شرح زیر می باشد:

وزارت بازرگانی موظف است تغییرات کلی آیین نامه اجرایی این قانون وجداول ضمیمه مقررات صادرات و واردات را قبل از پایان هر سال، برای سال بعد و تغییرات موردی آنها را طی سال، پس از نظر خواهی از دستگاه های ذیربط و اتاق ضمن منظور نمودن حقوق مکتسب تهیه و پس از تصویب هیأت وزیران جهت اطلاع عموم منتشر نماید.

تبصره – کلیه بخشنامه ها و دستورالعم لهای مربوط به صدور و ورود کالا منحصراً از طریق وزارت بازرگانی به سازمان های اجرایی ذیربط اعلام می گردد.

و همچنین بند د ماده ۱ قانون امور گمرکی به شرح زیر است:
حقوق ورودی عبارتست از: حقوق گمرکی معادل چهار درصد ( ۴%) ارزش گمرکی کالا به اضافه سود بازرگانی که توسط هیأت وزیران تعیین می گردد به علاوه وجوهی که به موجب قانون، گمرک مسؤول وصول آن است و به واردات قطعی کالا تعلق می گیرد ولی شامل هزینه های انجام خدمات نمی شود.

در پایان یادآور می‌شویم که کالاهایی مانند دستکش، جوراب، پارچه های مخمل و روکش ها، فرش و سایر کفپوشها و انواع لباس از بخش نساجی در زمره کالاهای گروه ۱۰ بوده که مشمول تصویب نامه فوق می شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×