اخبار فرش ماشینی

میلیون دلار حجم تجارت ایران و صربستان در سال ۲۰۱۲

 

تجارت ایران و صربستان

«حمید صافدل» در دیدار با الکساندر تاسیچ سفیر جمهوری صربستان در تهران گفت: صربستان یکی از طرفهای عمده تجاری ایران محسوب می شود و این کشور سهم عمده ای در احداث واحدهای صنعتی از جمله نیروگاههای برق، مجتمع های کشاورزی و کارخانجات تولیدی در ایران داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با شناسایی ظرفیت ها، پتانسیل ها و امکانات همکاری بین دو کشور باید سطح روابط تجاری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به حجم تجارت دو کشور گفت: در سال ۲۰۱۲ معادل ۲.۵ میلیون دلار صادرات کالا و خدمات به کشور صربستان انجام گرفته است.

صافدل از خشکبار، فرش، روی، روغنهای سبک، محصولات پتروشیمی، جوال و کیسه و کفش بعنوان اقلام عمده صادراتی به این کشور نام برد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حجم واردات ایران از صربستان در سال ۲۰۱۲ معادل ۱۳ میلیون دلار بوده و مهمترین اقلام وارداتی شامل واگنهای مسافری، قطعات لوکوموتیو و تراکتورها، دانه ذرت، تلمبه های سوخت، قطعات موتورهای پیستونی، قطعات یدکی، ماشین آلات، اتومبیل و کامیون، کاغذ و مقوا، الکترو موتورها، سنگ آسیاب و بولبرینگ می شود.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی ۲ کشور در اردیبهشت ۸۸ در بلگراد گفت: آمادگی خود را برای برگزاری اجلاس چهاردهم در تهران اعلام می کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اجلاس چهاردهم مسیر را برای توسعه مناسبات تجاری فراهم خواهد کرد.
وی افزود: البته نقش بخش خصوصی در این میان پر اهمیت است و با شکل گیری اتاق مشترک ایران و صربستان گامهای بهتری برداشته خواهد شد.

در ادامه این نشست الکساندر تاسیچ سفیر صربستان گفت: با توجه به ظرفیتهای دو کشور حجم تجارت باید گسترش یابد.
وی افزود: برای توسعه روابط تجاری باید راهکارهای توسعه روابط را بررسی کنیم.

سفیر صربستان در تهران با اشاره به تحولات اقتصادی در ایران و صربستان طی سالهای اخیر اظهار داشت: فرصت های جدیدی برای تجارت بوجود آمده و می دانیم که ایران توانمندی بالایی برای صادرات کالاهای دانش بنیان دارد.

وی به امضای یادداشت های تفاهم درگذشته اشاره کرد و گفت: باید مفاد این یادداشتها مورد توجه قرار گیرد و توافقات دو طرف در مسیر اعتلای تجاری به سرعت به اجرا برسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×