اخبار فرش ماشینی

نشست کمیته پتوی انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد/ تولید ۸ میلیون تخته پتوی راشل در سال

 

نشست کمیته پتوی انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد/ تولید 8 میلیون تخته پتوی راشل در سال

کمیته پتوی انجمن صنایع نساجی ایران در روز سه شنبه مورخ ۱۹ دی ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن تشکیل جلسه داد.

کمیته پتوی انجمن صنایع نساجی ایران در روز سه شنبه مورخ ۱۹ دی ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن تشکیل جلسه داده و حاضرین در این نشست در خصوص مسائل روز این صنعت بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش و بنا به اظهارات حاضرین، در پی افزایش نرخ ارز، قاچاق کالا به ویژه منسوجات و پتو به کشور کاهش یافته که این امر موجب رونق تولیدات داخلی شده است. بر اساس اعلام این کمیته، در حال حاضر تعداد ۸ واحد پتوبافی راشل در کشور مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت تولید سالیانه ایشان در حدود ۸ میلیون تخته برآورد می‌گردد که هم‌اکنون کلیه این واحدها با ظرفیت تقریباً کاملی در حال فعالیت می‌باشند.

در این جلسه مطرح گردید که علی رغم رونق تولید پتو در کشور در پی کاهش قاچاق این محصول، متأسفانه در پی صدور بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اخذ تعهد ارزی از صادرکنندگان، صادرات برخی محصولات به ویژه پتو با کاهش مواجه گردیده است چراکه بخشی بزرگی از صادرات این محصولات به کشورهایی همچون عراق و افغانستان صورت پذیرفته و تولیدکنندگان در قبال صادرات محصولات خود به این کشورها ریال دریافت می‌نمایند. همچنین ایشان اظهار داشتند که شرایط معافیت مالیاتی صادرات ریالی نیز هنوز مشخص نگردیده و لذا صادرکنندگان ریالی بعضاً صادرات خود را کاهش داده و یا متوقف نموده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه این نشست تولیدکنندگان پتوی انجمن اعلام نمودند که در پی افزایش نرخ ارز، بیشتر صادرکنندگان به منظور حفظ و توسعه بازارهای بین‌المللی خود اقدام به ارائه تخفیف به مشتریان خارجی نموده و قیمت فروش محصولات صادراتی خود را کاهش داده‌اند و لذا با توجه به لزوم ارائه تعهدنامه ارزی در گمرکات توسط ایشان و به منظورهرچه شفاف‌تر شدن آمار صادرات و برای واقعی شدن تعهدات ارزی صادرکنندگان پتو، صادرکنندگان این رشته خواستار این هستند تا ایشان مجاز باشند از نرخ‌های پایه صادراتی که در سامانه ارزش ثبت شده است بتوانند حداکثر تا ۲۵ درصد به مشتریان خود تخفیف داده و تعهدنامه ارزی ایشان بر مبنای همین نرخ تکمیل گردد. گمرکات کشور نیز ترتیبی اتخاذ نمایند تا از این پس ارزش پتوهای صادراتی، اعم از پتوهای مینک و راشل، بر مبنای اظهار صادرکنندگان با تلرانس ۲۰ الی ۲۵ درصدی از نرخ‌های پایه صادراتی فعلی، در پروانه‌های صادراتی گمرک ثبت و نگهداری گردد.

در پایان حاضرین در نشست، برگزاری کمیته‌های تخصصی انجمن را به لحاظ تبادل اطلاعات و تجربیات بسیار مفید ارزیابی نموده و خواستار تداوم برگزاری آن شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×