اخبار فرش ماشینی

گزارش نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ – ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پایتخت فرش ترکیه میزبان دست اندرکاران صنعت فرش جهان

نمایشگاه فلور ۲۰۱۳ ، امسال نیزهمانند سالهای قبل در محل مجتمع نمایشگاهی خاورمیانه واقع در شهر قاضی آنتپ ترکیه برگزار شد .

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه راس ساعت ۱۴ روز هفتم مارچ ۲۰۱۳ با حضور نمایندگان دستگاههای دولتی ، مقامات محلی ، اهالی صنعت فرش و بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان  در سالن اجتماعات نمایشگاه برگزار شد .حسین کریمی فر مسئول امور روابط ترکیه مجله کهن به همراه تنی چند از بازدید کنندگان ایرانی نمایشگاه نیز در این مراسم شرکت داشتند .

در ابتدای این مراسم آقای صباح الدین شنسوی رییس شرکت مارکا فوارجیلیک  به علت تقارن با  روز جهانی زن در سخنان خود به خوش آمد گویی به میهمانان بسنده کرده و ایراد سخنرانی افتتاحیه را به خانم نورگل شنسوی محول نمود . خانم شنسوی نیز طی سخنان خود به پیشرفتها و موفقیتهای مداوم این صنعت در ترکیه اشاره کرد و در پایان نیز به نمایندگی از شرکت متبوع خود از حضار تشکر نمود .

در ادامه مراسم افرادی از مقامات محلی و مسئولین صنفی  مانند استاندار قاضی آنتپ و رییس اتحادیه صادر کنندگان فرش به ایراد سخنرانی و بیان جایگاه این صنعت در دنیا و ترکیه ، و نیز اهمیت برگزاری این نمایشگاه در قاضی آنتپ  پرداختند .

نکته جالب توجه در این مراسم حضور سه جوان ایرانی طراح فرش بود که با هزینه  شخصی جهت مطالعه و تحقیق در مورد این صنعت به ترکیه سفر کرده و در نمایشگاه حضور داشتند . با این سه طراح جوان علاقه مند به هنر صنعت فرش به نامهای خانمها سمیه صالحی وسولماز احمدی  و آقای محمد عدلخواه مصاحبه هایی داشته ایم که به زودی در سایت و مجله کهن درج خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

مجله کهن در این نمایشگاه غرفه گذار بود و به توزیع ویژه نامه نمایشگاه فرش قاضی آنتپ پرداخت.

 

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ ترکیه

تحریریه مجله کهن ۷۷۲۴۵۷۸۰

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×