مد و پوشاک

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح نخستین جشنواره مد و لباس فجر: فرهنگ سازی و حمایت از طراحان لباس هدف اصلی جشنواره است

 

برپایی نمایشگاه مد و لباس گام مهمی در تغییر دادن ذائقه پوششی مردم از رنگ های تیره و طرح های تکراری به مدل های متنوع و شاد ایرانی – اسلامی است.

نخستین جشنواره مد و لباس فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه با بیش از ۲۸۴ طرح ارسالی مانتو، چادر و مقنعه از طراحان مختلف سراسر کشور افتتاح شد. «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه این جشنواره گام اول در جهت پوشاک و مد محسوب می شود و قابل مقایسه با جشنواره های دیگر نیست، گفت: «امیدواریم با برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس بتوانیم قدم بزرگی در این جهت برداریم. کار ما کار فرهنگی است نه تجاری. هدف ما فرهنگ سازی در این زمینه است. از تولید کنندگان در این زمینه باید حمایت کرد. اینکه در نخستین جشنواره مد و لباس ۲۷۸۰ طرح از مانتو و چادر و مقنعه به دست ما رسیده نشانگر اهتمام ایده پردازان به این موضوع است. بحث فرهنگ سازی باید با کمک رسانه ها، صداوسیما و وزارتخانه های مختلف چون وزارت کشور، صنعت و معدن و آموزش و پرورش انجام شود. «حسینی» درباره اینکه امسال نخستین جشنواره مد و لباس فجر برگزار شده است و قاعدتا قابل رقابت با جشنواره های دیگر نیست، گفت: «با تلاش همکاران در معاونت فرهنگی این جشنواره، نخستین گام خود را برای ورود به جشنواره های رقابتی آغاز کرده است و ما این حرکت را به فال نیک می گیریم و امید به استمرار آن داریم. در کارگروه مد و لباس با تصمیمات خوبی که اتخاذ شد، شاهد برپایی نمایشگاهی اینچنینی هستیم که در جهت حمایت از طراحان، تولیدکنندگان و مردمی که می خواهند از این الگوها که با آموزه های دینی و اسلامی آنان همخوانی دارد کار می کند. وی درباره تاثیر برپایی نمایشگاه هایی اینچنینی و بازتاب آن در جامعه گفت:«عده یی نسبت به برپایی این نمایشگاه عکس العمل های تندی از خود نشان دادند. هر چه جلوتر می رویم کارها سنجیده تر خواهد شد و طراحی های باکیفیت تری به نمایش درخواهند آمد. با پرداختن به مقوله مد و لباس در رسانه ها به ویژه رسانه ملی شاهد آن خواهیم بود که در جامعه ظرفیت ایجاد شود و مشتاقان به این ایده تمایل بیشتری از خود نشان خواهند داد. خود تولید کنندگان وقتی با استقبال مخاطبان روبه رو شوند، مسلما به تولید انبوه این محصولات روی خواهند آورد به ویژه که الان بخش خصوصی هم می خواهد وارد این پروژه شود. به نظر من این فرهنگ سازی منجر به این خواهد شد که برای تولید کنندگان و طراحان، ورود بخش خصوصی به این جریان هم خالی از لطف نخواهد بود و آنان هم پررنگ تر از گذشته، این جریان را هدایت خواهند کرد. در آینده یی نزدیک شاهد افزایش اقبال عمومی از آن خواهیم بود. »

روزنامه اعتماد، شماره ۲۳۴۵ به تاریخ ۱۳/۱۲/۹۰، صفحه ۱ (صفحه اول)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×