مد و پوشاک

محمد فیلی : تلوزیون امروز با بحران طراحی لباس دست و پنجه نرم می‌کند

محمدفیلی بازیگر تلویزیون درگفتگو با ستادخبری پنجمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجربا اشاره به این نکته که هنرمند الگویی برای مردم جامعه است خاطر نشان کرد:جامعه جوان امروز به طور خود اگاه وناخوداگاه تحت تاثیرالگوهای اخلاقی، رفتاری وپوششی قرار گرفته است که دربسیاری از موارد این الگو‌ها از طریق هنرمندان منتقل می‌شود.

وی افزود: هنرمندان می‌توانند با پوشش مناسبی که مطابق باعرف جامعه است، الگوی جوانان باشند؛ چرا که هنرمند آینه تمام نمای جامعه است.

بازیگر سریال «غیرعلنی» با اشاره به جایگاه مد درجامعه گفت: مردم جامعه ما ازمد پیروی می‌کنند اما نمی‌دانند چه مدی متناسب با عرف جامعه است تا همگام با آن پیش بروند. بخش گستردهای از مردم بدون توجه به عرف جامعه مدغربی را می‌پذیرند. غافل از آن که پوشش در هر جامعه باید منطبق بر داشته های فرهنگی و مذهبی باشد. این موضوع یکی از دلایل استفاده از پوشش‌های نامناسب در جامعه ایرانی است.

این هنرمند در ادامه با تاکید بر تاثیر رنگ بر روحیه مردم جامعه توضیح داد: با توجه به دیدگاه روان‌شناسیرنگ، این عنصر تاثیر بسیاری در روحیه وشادابی مردم جامعه دارد، اما متاسفانه این موضوعدر جامعه مورد توجه نیست و بیشتر مردم از رنگ‌های تیره در پوشش خود استفاده می‌کنند. این موضوع موجب تکرار و یک نواختی در پوشاک شده است.  در حالی که اگر از دیدگاه مذهبی نیز به استفاده از رنگ ها توجه کنیم، درخواهیم یافت که توصیههایی در عدم استفاده از رنگ های تیره برای پوشش در اسلام وجود داد.

وی در پایان و درپاسخ به این سوال که مد برای کارگردان ایرانی تا چه حدمهم است، عنوان کرد: به نظرمن تلوزیون امروز با بحران طراحی لباس دست و پنجه نرم می‌کند. پیشتر هنگامی که فیلمی در مسیر تولید قرار می گرفت، یک طراح لباس با توجه به نقش برای همه بازیگران لباس طراحی میکرد. اما گویی این حرفه از تلوزیون زدوده شده است. چراکه کارگردانان با این بهانه که امکان پرداخت هزینه برای طراحی لباس ندارند، از هنرمندان می خواهند تا از لباس های شخصی خود برای تهیه فیلم و سریال استفاده کنند. حذف یک تخصص موجب می شود به تکرار برسیم.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به همت بنیاد فرهنگی اصناف ایران و دبیری منصورحسینی برگزار خواهدشد.علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویداد‌ها وفراخوان شرکت دراین جشنواره می‌توانند به نشانی: www.icfg.ir مراجعه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×