مد و پوشاک

به دنبال جین های مستقل از زمان بگردید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گفتن اینکه چه نوع شلوار جینی سال بعد مد خواهد شد مشکل اسـت، اما با برگزیدن مدلـهای آزمـوده شـده و استیـل هـای واقـعی جین میتوانید شلواری را انتخاب کنید کـه سالها شیک و مطابق با روز باقی بماند. در زیر سه مثال کلاسیک آورده شده است:

جینهای آبی اورجینال: از شلوارهای کار زبر و با دوام ساخته شده و اکنون فراگیرترین لباسی است که می توانید داشته باشید.

جینهای آبی مقداری کم رنگ شده: این نـوع غیر رسمی تر از هـر نـوع دیـگـر بوده و میتوان آنرا همراه با یک کت اسپرت و پیراهن شیک بر تن نمود.

جینهای چروک: نوع سنگ شور شده قهوه ای یـا جین چروک آبی. این مدل شیک تر از انواع معمولی جین بوده و همه پوش تر و معمولا مد می باشد.

رنگهای تند تر مانند قرمز محدودیت زمانی داشتـه و همـیشه مد نیستند. همچنین باید از رنــگهای سفید و مشکی اجتناب کنید. جینهای مشکی خیلی زود از مد می افتـند و جین سفید نیز تا زمانیکه دون جانسون نباشید نیازی به خریداریش نخواهید داشت.

توجه کنید که چه وقت قرار است آن را بپوشید
راحتی شلوار جین در تن مهمترین مسئله آن بشمار میرود. درنـهایت شیک ترین شلوار جین هم اگر در آن راحت نباشید، باعث نامتناسب بنظر رسیـدن شـمـا خـواهـد شد. با این حال درنظر داشتن اینـکه چـه وقـت و کـجا میخواهید شلوار جین خود را بپوشید، در روند انتخاب آن کمک بسزائی بشما خواهد نمود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برای مثال اگر در محل کار فقط کت و شلوار مـی پـوشید، مـمکن است شلوار جین خود را صرفا برای قدم زدن اطراف منزل و یا گردش استفاده کنید کـه ایـن بـه مـعنـای داشتـن محدودیتهای کـمتر هنگام برگزیدن نوع و ظاهر شلوار است. با اینحال اگر در محیط کاری شما پوشیـدن شلوار جین مجاز باشد، ممکن است بخواهید همیشه جین بپوشید که در این صورت باید در انتخاب شلوار خود دقت بیشتری نموده و معیارهای مهم تری را در نظر بگیرید. در هر دو حالت مطـمئـن شوید که شلوار جین شما با کفشها یا پوتینهایتان همخوانی داشته باشد.

شلوار جینی با جلوه انتخاب کنید
فقط به این دلیل که میخواهید نوع کلاسیکی را خریداری کنید، حتما نباید شلوار جینی خسته کنــنده را برگزینید. مدلهای کلاسیک شیک در عین حال میتوانند جلوه نیز داشته باشند. مثلا میتوانید نوع راسته، مخروطی شکل و یا پاچه گشاد آنرا انتخاب کنید.

شلواری کاملا اندازه را خریداری نمایید
فرقی نمی کنـد شلوار جینی که انتخاب می نمایید چقدر زیبا و شیک باشد، اگر برایتان بزرگ یا کوچـک بـاشد، بـاعـث خنـده دار شدن شما خواهد شد. ابتـدا مطمئن شوید که پاچه و کمر آن زیاد تنگ نبـاشد. همچنـین بـاید در آیـنه ببینید که پشت شلوار هم خوب ایستاده باشد. یادتان باشد، اگر به شما نمی آمد، یکی دیگر را امتحان کنید.

به عـلاوه چون شلوارهای جین ممکن است آب رفته و کوچک شوند بهتر است که کمی قدش را بلند تر انتخاب کنید. این کار بشما امکان میدهـد پـاچه شـلوار را کمی بالازده و یا هر گونه اصلاح مطابق با میل خود را اعمال نمایید.

وضعیت تن خور شلوار را بسنجید
بهترین روش برای آزمودن ارزش شلوار جین شما این است که آنرا بطور آزمایشی بـرتن کنید. کمی با آن در فروشگاه قدم زده و مـقدار حـجـم جیـب و میـزان راحتـیش را هنـگام نشستن بررسی کنید. آیا دسته کلید یا کیفتان جا می شود؟ آیـا آن شلوار در برخی از فصول باعث گرما یا خارش در بدن میگردد؟

همچنین باید آن را با کمربندی که همیشه می بندید امتحان کنید. این باعث می شود تا از اندازه کمر و تطابق کمبربند با شلوار اطمینان حاصل نمایید.

در نهایت، شلوار را با کفشهایی که همیشه می پوشید امتحان کنـیـد، و بـیـاد داشـتـه بـاشید که علاوه بر اطمینان از همانگی رنـگ آن دو، بایـد ببـیـنید کـه شـلـوار خـوب روی کفش قرار می گیرد یا خیر. اگر قد شلوار کمی بلند تر بود، آن را تـا بزنیـد. انـتـهای پـاچه شلوار باید با قسمت بالایی کفی کفش هم طراز باشد.

مطمئن شوید که از قبل کوچک شده است
هر کسی می داند که وقتی شلوار جین مورد علاقه اش کوچک می شود چقـدر بـاعـث عصبانیت می گردد. اطـمینان یافتن از اینکه شلوار قبلا کوچک شده است، ضرر و زیان را کاهش خواهد داده و در آینده این مقدار کوچک به حداقل خواهد رسید.با این حال بخاطر داشته باشید که اندازه شلوار را کمی بلندتر از حد نیاز انتخاب کنید.

مراقبت از شلوار جین

پیش از تو زدن آنرا بشویید
قبل از اینکه پاچه شلوار را تو بزنید آن را بشویـیـد تـا ابـتـدا بـه انـدازه واقعی در آید. برای اطمـیـنان خـاطر بیشتر مقداری کمتر از اندازه مورد نیاز تو بزنید تا اگر باز هـم شلـوار آب رفت قدش کوتاه نشود.

شلوار را پشت و رو بشویید
اولیـن بـاری کـه می خواهیـد شلوار جین خود را بشویید، آن را جـدا از لـبـاسهـای دیـگر شستشو نمایید. دفعات بعد بهتر است برای حفظ رنگ و ظاهر کلی آنرا پشت رو کرده و سپس بشویید.

آنرا در ماشین خشک کن نیندازید
همیشه شلوار جین خود را برای خشک کردن روی بــند و یا روی پایه های مخصوص قرار داده و مطمئن شوید که روی هم تا نخورده باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×