مد و پوشاک

صنعت چرم مظلوم مانده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل دفتر نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن گفت: صنعت چرم به عنوان صنعتی بسیار پایدار، منحصر بفرد و بدون جایگزین تاکنون مظلوم مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس مهدی اسلام پناه عصر پنجشنبه در بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی کیف و کفش، چرم و صنایع وابسته اظهار داشت: اگرچه برند یک ارزش و افتخار محسوب می شود اما باید با این پدیده مقابله کرد زیرا ادامه روند برند پسندی، فضایی برای توسعه تولیدات داخلی باقی نخواهد گذاشت.

مدیر کل دفتر نساجی و چرم وزارت صنایع و معادن با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف افزود: باید الگوی مصرف را تغییر داد و به سمت بهینه کردن آن گام برداشت و در صنعت کیف کفش و چرم نیز به نوسازی و بازسازی ماشین آلات پرداخت.
وی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در این حوزه اظهار داشت: به طور قطع بخش خصوصی می تواند در رسیدن کشور به دستاوردهای عظیم صنعت کیف و کفش و چرم کمک شایانی به دولت کند.
اسلام پناه دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی را از مهمترین برنامه های دولت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد تولیدی نساجی، چرم و کفش وجود دارد که با ادغام وزارتخانه ها به ۲۰ هزار واحد افزایش خواهد یافت که مدیریت و هماهنگی همه این واحدهای تولیدی نیازمند برنامه های راهبردی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×