مد و پوشاک

صنعت پوشاک در دوران رکود میدان را خالی نکرد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار می‌گوید: صنعت پوشاک از جمله صنایعی بود که در دوران رکود هم توانست به کارش ادامه دهد و جایگاه خود را حفظ کرد.

عیسی منصوری امروز در نشست تخصصی توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک تهران که با حضور وزیر کار، نماینده یونیدو در ایران و جمعی از فعالان مطرح صنعت پوشاک کشور برگزار شد، گفت: دولت  برای توسعه اشتغال برنامه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که یکی از آنها توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) است که با همکاری دستگاه‌ها و سازمانهای مرتبط داخلی و بین‌المللی با محوریت بخش خصوصی دنبال می کند.

وی افزود: در این طرح اشتغال فراگیر مدنظر است و یکی از رشته‌هایی که در بررسی‌ها و مطالعات ما در اولویت ایجاد اشتغال قرار گرفت بخش پوشاک بود.

منصوری از بنگلادش به عنوان دومین کشور صادر کننده پوشاک در جهان نام برد و گفت: با توجه به حضور نماینده یونیدو در این طرح امیدواریم همکاری‌های نزدیکتر یونیدو را شاهد باشیم و از تجارب سازنده کشورهای مطرح در این زمینه استفاده و زمینه انتقال این تجربیات به داخل کشور را فراهم کنیم.

معاون اشتغال وزیر کار تاکید کرد: برای توسعه صنعت پوشاک در دو بخش می‌توانیم ورود کنیم یکی سیاستهای کلان و مختص این رشته و دوم استفاده از ظرفیتها و توانمندی‌های داخلی در حوزه پوشاک است که امیدواریم در سایه تعامل و همکاری نزدیک بین بخش دولتی و خصوصی شکل بگیرد.

منصوری با بیان اینکه وزارت کار قرار نیست در این طرح جای دستگاههای دیگر قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: ما نقش هدایتگری و حمایت را بر عهده داریم و با توجه به ظرفیتهای بالای این صنعت یک برنامه منسجم را آغاز کرده‌ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه این نشست مدیر صنعت پوشاک هاکوپیان از آماده شدن سند راهبردی صنعت پوشاک خبر داد و گفت: خوشبختانه برای اولین بار در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دستور وزیر کار کارگروهی برای تدوین سند راهبردی در حوزه پوشاک تشکیل شد که این سند با همکاری دانشگاه امیرکبیر، سازمان صنایع کوچک آماده شده است و اگر از طریق سازمان یونیدو پیش برود به نتایج بسیار خوبی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به آماده شدن شهرک پوشاک گفت: احداث این شهرک، ۴۲ هزار شغل مولد و مستقیم ایجاد خواهد کرد و اگر در این رشته به طور دقیق وارد شویم اشتغالزایی و ارزش افزوده بسیار بالایی به دنبال خواهد داشت.

هاکوپیان افزود: امروز در شرایط سختی قرار داریم و صنعت پوشاک کشور به دلیل عدم توجه و نادیده گرفته شدن به قهقرا رفته است لذا انتظار داریم با کمک همه دستگاههای مرتبط و فعالان این رشته، صنعت پوشاک را احیا کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه بازار داخلی به شکل نابرابر به کالاهای قاچاق واگذار شده و صنعت پوشاک با از خود گذشتگی به کار ادامه می‌دهد و مقاومت کرده است.

این فعال صنف پوشاک در پایان گفت: برخی صنایع از جمله پوشاک در دوره رکود هم رونق داشتند چون بعد از خوراک، اولین نیاز جامعه و افراد، پوشاک است که باید به آن توجه جدی شود و امیدواریم از طریق انجمن صنایع پوشاک و اتحادیه‌های صنفی، مراکز آموزش عالی و NGO‌ ها در این رشته تقویت شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×