مد و پوشاک

نکات اساسی در انتخاب کمربند مردانه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

انتخاب کمربند مردانه

استفاده از کمربند بر روی انواع مختلف شلوار اعم از جین، پارچه‌ای و کتان ظاهر خاصی به لباس و شخصیت شما خواهد داد. اگر استفاده از کمربند را در نوع پوشش خود رعایت کنید، نشانه آن است که برای شخصیت خود ارزش قائل بوده و می‌توانید در میان جمع با ظاهری آراسته‌تر ظاهر شوید. بر این اساس نظر شما را به نکات کلی در انتخاب کمربند خدمت شما ارائه خواهد شد.

کمربندهایی که برای شلوارهای پارچه‌ای استفاده می‌شوند، نسبت به کمربندهای شلوارهای کتان و جین نازک‌تر می‌باشند (پهنای این کمربندها ماکزیمم ۵/۲ سانتی‌متر می‌باشد)، ‌این کمربندها معمولاً طرح‌های ساده‌ای دارند.

کمربندهایی که برای کت و شلوارهای رسمی استفاده می‌شوند، بسیار شبیه به شلوارهای پارچه‌ای معمولی است، با این تفاوت که سگک کمربندهای مورد استفاده برای کت و شلوار معمولاً به صورت پلاکی می‌باشند.

کمربندهای مورد استفاده برای شلوارهای کتان کمی ضخیم‌تر از کمربندهای کلاسیک است، با این حال همانند کمربند شلوارهای پارچه‌ای و کت و شلوارها ساده می‌باشند.

تنوع کمربندهای مصرفی برای شلوارهای جین و به طور کلی شلوارهای اسپرت نسبت به سه نوع قبلی بیشتر می‌باشند. انتخاب کمربند برای این شلوارها محدودیتی ندارد و با مد روز تغییر می‌کنند. ضخامت این کمربندها در حالت طبیعی نسبت به انواع دیگر بیشتر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رنگ کمربند شما باید با رنگ کفش و رنگ بند ساعت شما هماهنگ باشد. البته این نکته در مورد شلوارهای اسپرت صدق نمی‌کند و دست شما برای انتخاب باز است.

اگر قد بلند هستید به راحتی می‌توانید کمربند مناسب خود را انتخاب کنید و هیچ محدودیتی ندارید. انتخاب رنگی متفاوت برای قسمت بالاتنه و پایین‌ تنه لباس و استفاده از یک کمربند، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تفکیک شود و در نتیجه کوتاه‌تر و متناسب‌تر دیده شوید.

اگر کمر کوتاهی دارید به هیچ‌وجه از کمربندهای عریض و پهن استفاده نکنید زیرا این نوع کمربندها کمر شما را پهن‌تر و کوتاه‌تر نشان می‌دهند.

اگر قد کوتاهی دارید تا حد امکان از کمربند استفاده نکنید یا حداقل کمربندتان را همرنگ لباس‌هایتان انتخاب کنید زیرا انتخاب کمربند با رنگ دیگر بدن شما را به دو قسمت تقسیم کرده و با ایجاد یک خط افقی چشم بیننده را به خود جلب می‌کند و شما را از آنچه هستید کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

کمربندتان را خیلی بلند یا خیلی کوتاه انتخاب نکنید. بهترین حالت برای اندازه بودن یک کمربند حالتی است که قلاب کمربند داخل سوراخ وسط و یا یکی مانده به آخر قرار گیرد.

به شما پیشنهاد می‌شود اندازه سایز کمربندتان را یک سایز بزرگ‌تر از سایز شلوارتان انتخاب کنید.

کمربندتان را آنقدر روی شلوارتان سفت نبندید که باعث چروک خوردگی کمر شلوارتان در زیر کمربند شود. زیرا کمربند تنها وظیفه نگهداشتن شلوار بر روی کمر شما را ندارد بلکه زیبا جلوه دادن شلوار و به طور کل لباس‌های شما را نیز به عهده دارد.

هیچ‌گاه کمربند پیش سینه‌دار (Suspenders) و کمربند معمولی را به طور همزمان استفاده نکنید، شما تنها می‌توانید یکی از آن دو را انتخاب کنید.

اگر کمربند به کمر شلوارتان ندارید پیراهن خود را داخل شلوارتان نگذارید.

از کمربندهای اسپرت که مخصوص شلوارهای جین هستند برای شلوارهای پارچه‌ای و کلاسیک استفاده نکنید و بالعکس!

 

انتخاب کمربند مردانه

انتخاب کمربند مردانه

 

نوشته : مسعود طالاری

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×