اخبار نساجی

کارشناس ایتالیایی: صنعت چرم تبریز فاصله چندانی با فناوری روز جهان ندارد

 

 کارشناس بخش فناوری آسوماک ایتالیا (انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کفش، محصولات چرمی و دباغی ایتالیا) گفت: صنعت چرم تبریز فاصله چندانی با فناوری های روز جهانی ندارد و توانسته محصولات خوبی در این حوزه به کشورهای مختلف جهان صادر کند.

واگو روبرتو (Vago Roberto) روز دوشنبه در حاشیه همایش بین المللی صنعت چرم تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه صنعت چرم تبریز اغلب به صورت فامیلی اداره و مدیریت آن از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود، افزود: توانمندی های علمی نسل جدید ایران می تواند روند توسعه و دستیابی به فناوری های جدید این صنعت را شتاب بخشد.

وی تبادل اطلاعات بین افراد و گروه ها و استفاده و هم افزایی نیروها در حوزه های مختلف این صنعت، از تولید چرم تا ارایه محصول نهایی را رمز موفقیت صنایع چرم و ماشین آلات ایتالیا عنوان و تاکید کرد: به طور قطع اجرای این سیاست ها در ایران می تواند موجب رشد و شکوفایی صنعت چرم تبریز و به دنبال آن صنایع پایین دستی همچون کیف، کفش و البسه شود.

روبرتو با بیان اینکه فرمول جادویی برای توسعه ناگهانی صنعت وجود ندارد، گفت: در همایش امروز تلاش کردم جدیدترین فرایندهای تولید چرم، فناوری های صنایع وابسته به این حوزه در ایتالیا و در نهایت راهکار احتمالی پیشرفت و شکوفایی صنعت چرم تبریز و ایران را ارایه کنم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه و استفاده از علوم جدید در تولید محصولات نوین با کیفیت و استاندارد بالاتر را ضروری دانست و افزود: در این حوزه تبریز ظرفیت های خوب علمی و صنعتی دارد و با استفاده از تجربه دیگر کارشناسان و متخصصان جهانی می تواند روند توسعه صنعت خود را تسریع کند.

روبرتو نخستین مولفه برای جهانی شدن صنعت چرم را کیفیت مواد اولیه عنوان و اضافه کرد: در این زمینه باید ارتباط با کشتارگاه ها با هدف دریافت مواد اولیه با کیفیت تقویت شود.

وی بازسازی و شکل دهی اطلاعات درست در این صنعت و ساخت یک مرکز خدمات و کنترل کیفی را از دیگر ضروریات صنعت چرم دانست و گفت: باید چرم و محصول نهایی تولید شده از استاندارد خوبی برخوردار باشد تا بتواند جایگاه خود را در بازار تقویت و تثبیت کند.

این کارشناس با بیان اینکه ایتالیا پس از چین مقام دوم جهان در تولید و صادرات محصولات چرمی را به خود اختصاص داده است، گفت: تلاش برای نوآوری یکی از رمزهای موفقیت صنعت چرم و صنایع وابسته ایتالیاست که می تواند به عنوان الگویی مناسب مورد استفاده دیگر کشورها قرار گیرد.

آسوماک انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کفش، محصولات چرمی و دباغی چرم ایتالیا با مجموعه ای از ۱۳۰ شرکت است و محصولات خود را به بیش از ۱۳۱ کشور جهان صادر می کند.

نخستین همایش بین المللی صنعت چرم ایران، صبح امروز /دوشنبه/ با حضور صاحبان صنایع و فعالان این بخش در تالار اجتماعات دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، بعد از بررسی های صورت گرفته توسط هیات داوران ۵۷ مقاله به عنوان مقالات برجسته برای چاپ در کتاب این همایش انتخاب شده است.

در این همایش کارشناسان چرم ایتالیا، لیتوانی، ترکیه، چین و جمهوری آذربایجان حضور یافته و چهار مقاله خارجی و شش مقاله داخلی در آن ارایه شد.

این همایش در پنج محور اصلی مدیریت، حسابداری، اقتصاد، صنایع پشتیبان چرم و صنایع علوم دامی و صنعت پوست برگزار و نمایندگانی از استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، یزد، البرز، قزوین و زنجان در آن شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، یکی از اهداف اصلی این همایش حل مشکلات موجود در مدیریت زنجیره تامین و چرخه ارزش چرم عنوان شده که دستیابی به این هدف می تواند به عنوان یکی از عوامل محرک در اقتصاد کشور نقش موثری ایفا کند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×