اخبار فرش ماشینی

گامی در راستای بهره گیری صنعت فرش از فناوری نانو

 

تفاهم نامه ای ۹ ماده ای با عنوان ” به کارگیری دستاوردهای فناوری نانو در راستای هنر صنعت فرش دستباف ایران” میان مرکز ملی فرش ایران و ستاد توسعه فناوری نانو به امضا رسید. این تفاهم نامه با هدف ارتقای قابلیت فرش دستباف ایرانی همگام با پیشرفت های علمی- پژوهشی کشور در حوزه فناوری نانو و در راستای دستیابی به اهداف سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران در بکارگیری فناوری های نوین در توسعه هنر- صنعت فرش دستباف با اعتباری ۵ ساله مابین ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز ملی فرش ایران منعقد شده است.

در این تفاهم نامه ۹ ماده ای، چندین زمینه همکاری مابین ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز ملی فرش ایران در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به ایجاد خواصی چون ضد لک و آب، دیرسوز شدن فرش، و بهبود خواص رنگ پذیری نخ مصرفی در فرش دستباف اشاره کرد.

همچنین در قالب این تفاهم نامه که در آذرماه سال جاری منعقد شده است، ستاد نانو با مشارکت مرکز ملی فرش ایران از پروژه های صنعتی تعریف شده در حوزه بکارگیری فناوری نانو در بهبود کیفیت و کارآیی فرش دستباف حمایت می کند. ارزیابی، نظارت و حمایت از پروژه های تحقیقاتی مشترک و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و زمینه سازی در راستای تشکیل هسته های فناور دانش بنیان به منظور ارائه خدمات علمی و فنی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی نانو در حوزه صنعت فرش دستباف، مواردی است که طبق این تفاهم نامه با همکاری و حمایت ستاد نانو انجام خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×