اخبار نساجی

نحوه اقامت اتریش

اقامت از طریق سرمایه گذاری


بسیاری از کشورهای کوچک و بزرگ دنیا برای شکوفائی اقتصاد خود در برابر اهداء سرمایه یا سرمایه گذاری به درخواست کنندگان کشورهای دیگر، تابعیت(شهروندی) و یا اقامت می دهند. برنامه های اعطای پاسپورت در برابر اهداء سرمایه در حال حاضر در کشور اتریش وجود دارد. برنامه گرفتن تابعیت اتریش بر اساس مصوبه پارلمان کشور اتریش و قانون اساسی این کشور برپا شده است، و کاملا قانونی است.
بر اساس قانون مصوب مجلس این کشور، برای گرفتن تابعیت باید به اقتصاد این کشور از راه اهداء سرمایه کمک نمود. نوع سرمایه گذاری توسط دولت، پرداخت نقدی برای مصرف در پروژه های دولت تعیین شده است و به هیچ عنوان امکان پرداخت غیر نقدی وجود ندارد . باید منبع پولی که برای سرمایه گذاری جهت دریافت پاسپورت استفاده می شود، مشخص و قانونی باشد، به عنوان مثال فروش ملک، ارث، پس انداز، تجارت و غیره. و دولت اتریش به سرمایه هایی که از طرق غیرقانونی حاصل شده اند، پاسخ منفی خواهد داد.
حداقل مبلغ اهدای سرمایه سه میلیون یورو می باشد. لازم به ذکر است که مخارجی چون هزینه های قانونی، هزینه های کارشناسی، ترجمه، پست، تمبر و غیره وجود دارند که طبیعتاً قابل برگشت نیست. لذا در صورت رد شدن درخواست تابعیت از جانب دولت، تنها همان سه میلیون یورو قابل استرداد خواهد بود.
حساب تضمین شده دولت، برای استفاده در پروژه های دولت اتریش ایجاد شده است. پول واریزی متقاضی در آن حساب به نام فرد مسدود خواهد بود و هیچ کس حق برداشت نخواهد داشت تا زمانیکه پرونده به سرانجام برسد. هنگام تابعیت و دریافت گذرنامه، مبلغ مذکور برای استفاده در پروژه های دولت باز می شود. در صورت رد شدن پرونده، این پول برای برداشت توسط خود متقاضی آزاد شده و مسترد می گردد.
زمان انجام این پروسه رابطه مستقیم با ارسال مستندات در زمان های تعیین شده و پیگیری موارد خواسته شده از سوی متقاضی دارد اما پیش بینی می شود که در شرایط عادی بسته به شرایط، ۴ تا ۱۲ ماه بطول انجامد.
با داشتن تابعیت اتریش، اجباری به زندگی در آن کشور نیست. چه برای اقدام به گرفتن پاسپورت و چه پس از گرفتن گذرنامه و حق شهروندی، شما به هیچ وجه مجبور به اقامت و زندگی در اتریش نیستید. ولی پس از دریافت پاسپورت جدید، شما به عنوان یک شهروند اتریشی، اجازه زندگی در اتریش را برای همیشه خواهید داشت.
با داشتن تابعیت اتریش، از آنجایی که فرد یک شهروند قانونی اتریش محسوب می شود، حق تحصیل، حق کار و هر نوع فعالیت تجاری را دارد. به عنوان یک شهروند خرید و فروش ملک و متعلقات قانونی دیگر، کاملا آزاد و قانونی است.
فرد می تواند در هر بانکی که بخواهد در اتریش و تمام دنیا حساب و کارت اعتباری باز کند. البته بانک های مختلف برای صدور دسته چک و کارت اعتباری شرایط مختلفی دارند، که در صورت تامین آن، می توان از این امکانات استفاده کرد.
این نوع تابعیت و یا پاسپورت از طریق اهدای سرمایه هرگز باطل نخواهد شد، و فرد برای همیشه شهروند اتریش می باشد. بنابراین همیشه حق دریافت پاسپورت اتریشی برای افراد وجود دارد. خود پاسپورت به عنوان مدرکی برای مسافرت، هر ۱۰ سال یکبار و فقط با ۴۵ دلار تمدید می گردد.
در چنین شرایطی، هم با گذرنامه ایرانی و هم با پاسپورت اتریشی، می توان به ایران سفر کرد. در صورت سفر با پاسپورت اتریشی به ایران، فرد لازم است به عنوان یک خارجی، ویزای ایران بگیرد که اخذ این ویزا، یک روزه است و در چنین شرایطی فرد تحت حمایت دولت اتریش خواهد بود. در صورت مسافرت با پاسپورت ایرانی به ایران، به ویزا نیازی نیست و به عنوان یک ایرانی، تحت قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود .

 

اتریش در یک نگاه کلی


اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس هم‌مرز است.
اتریش کشوری واقع در اروپای مرکزی و در خشکی محصور می باشد. رشته کوه های آلپ که از شرق به غرب در این کشور امتداد دارند، بیش از ۷۵ درصد خاک این سرزمین را در برگرفته اند. بیشتر اراضی قابل کشت اتریش، در نواحی کم ارتفاع شمال و شمال شرقی واقع شده و بیش از نیمی از آنها، به درختکاری و کشت علوفه اختصاص دارند.
اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور متشکل از دو کلمه است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است. اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم این کشور توسط رییس جمهور که خود توسط مردم برگزیده شده، انتخاب می‌شود.
طبق آخرین آمار بانک جهانی اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هشتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته‌است.
زبان رسمی این کشور آلمانی است که ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند. دین این کشور مسیحی است و واحد پول آن یورو می باشد.
اتریش، که یک جمهوری فدرال است، ۹ ایالت را در بر می‌گیرد که شهرهای مهم آن عبارتند از: وین ، زالتسبورگ، اینسبروک، ولس ، لاگن فورت، سالزبورگ، تیرول و گراتس. این کشور عضو سازمان ملل متحد ، اتحادیه بازرگانی آزاد اروپا، سازمان همکاری اقتصاد و توسعه ، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا، شورای اروپا می باشد. اتریش به حفظ روابط اقتصادی با کشورهای اروپای مرکزی که زمانی جزو امپراتوری هاپسبورگ بودند می پردازند.
انواع آب و هوای محلی به دلیل اختلاف ارتفاع و جنبه های دیگر وجود دارد. شرق کشور خشک تر از غرب آن است، و به طور کلی در زمستان سردتر در تابستان گرم تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی است. نواحیی که بیش از ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد در تمامی سال پوشیده از برف است. اما در حالت کلی، آب و هوای این کشور کوهستانی است. در این کشور پر برف و برای کوه نوردی و اسکی ایدآل است. کوه های آن برای افراد علاقمند به کوه و طبیعت بسیار مناسب است. مناطق کوهستانی این کشور مکانی خوبی برای مسافرت، استراحت و پناه بردن به طبیعت از زندگی ماشینی است.
تکیه گاه اصلی اقتصاد صنایع تولیدی است که شامل ماشین آلات و لوازم ترابری، محصولات آهن و فولاد، فرآورده های نفتی، سیمان و کاغذ است. منابع طبیعی متشکل است از سنگ آهن و منیزیت، و همچنین امکان بالقوه تولید نیروی هیدروالکتریک و مهم ترین جنگلهای اروپای مرکزی نیز در اتریش واقع می باشد.
اتریش با وجود این که حدود ۹۰ درصد از نیاز غذایی خود را تولید می کند، اما تنها ۸ درصد نیروی کار را در بخش کشاورزی دارد. زمین قابل کشت شرق کشور دارای خاک حاصلخیزی است که محصول خوبی از غلات و انگور تولید می-کند. تولید لبنیات در مراتع شرق و کوه های آلپ اقلام صادراتی مهمی را تشکیل می دهد. کوههای آلپ هم در تابستان و هم در زمستان بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و توریسم سهم مهمی از درآمد ارز خارجی را به خود اختصاص می-دهد. در واقع توریسم و جنگلداری، در اقتصاد اتریش، نقش مهمی را ایفا می کنند.‪‬‬

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×