اخبار نساجی

قاسمی: عربستان نمی‌تواند جای خالی نفت ایران را پر کند

صادرات نفت ایران کاهش نیافته است
قاسمی: عربستان نمی‌تواند جای خالی نفت ایران را پر کند

قاسمی: عربستان نمی‌تواند جای خالی نفت ایران را پر کند وزیر نفت ایران گفت: عربستان سعودی نمی‌تواند در بلندمدت جای خالی نفت ایران را در بازار جهانی پر کند.

به گزارش ایسنا رستم قاسمی وزیر نفت ایران اظهار کرد: اگرچه طرف سعودی در نشست اخیر اوپک اعلام کرد که عربستان به دنبال جایگزینی نفت ایران در بازار جهانی نیست، اما سیاست تازه عربستان چیز دیگری را نشان می‌دهد و ریاض اعلام کرده که آماده جبران جای خالی نفت ایران در بازار است.

وزیر نفت در گفت‌وگویی با شبکه خبری پرس تی وی گفت: تولید نفت عربستان موقتی خواهد بود و مطمئنا نمی‌تواند ادامه پیدا کند. این کار آنها عملی نیست و اگر عملی باشد موقتی خواهد بود و در آینده تاثیرات منفی خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: عربستان با تمام ظرفیت خود در حال تولید است و هرگونه تولید بیش از این مقدار نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام داشته باشد.

وی همچنین اعلام کرد که به رغم تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا، ایران تولید نفت خود را کاهش نداده است.

قاسمی با بیان اینکه هیچ کاهشی در صادرات نفت ایران رخ نداده و ما همیشه خواسته‌ایم که سقف تولید اوپک حفظ شود، افزود: کیفیت نفت ایران بسیار بالاست و ما مشتریان خاص خود را داریم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قاسمی تاکید کرد: اگر دیگر کشورها سیاست‌های خصمانه خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند، ایران آماده از سرگیری صادرات به این کشورهاست. تصمیم ایران برای قطع صادرات به چند کشور اروپایی روی اقتصاد آنها تاثیر منفی داشته است.

وی تصریح کرد: امروز تحریم نفتی علیه ایران بازار اروپا را تحت تاثیر قرار داده است زیرا باعث تنش در بازار و افزایش قیمت نفت شده است.

پس از توافق اتحادیه اروپا در ۲۳ ژانویه مبنی بر منع واردات نفت از ایران، تهران در اقدامی متقابل و قبل از اینکه تحریم اتحادیه اروپا اجرایی شود، فروش نفت به انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا و یونان را متوقف کرد.

قاسمی درباره کاهش قیمت نفت پس از گفت‌وگوهای بین ایران و پنج+یک گفت: این کاهش قیمت معمولا در فصل‌های مختلف به ویژه تابستان در مقایسه با زمستان رخ میدهد. ایران و گروه پنج+یک (آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز شنبه در استانبول درباره برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کردند. مقامات آگاه گفتند که این گفتگوها روند مثبتی داشته است و دو طرف توافق کردند که دور بعدی مذاکرات را در تاریخ ۲۳ مه در بغداد برگزار کنند. در ماههای اخیر نگرانی‌ها درباره اختلال در عرضه نفت ایران به دلیل مناقشات بر سر برنامه هسته‌ای ایران بهای نفت را از ۷۵ دلار در ماه اکتبر به حدود ۱۱۰ دلار در ماه مارس رساند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×